Laskeutumissivu eli ländäri

Millaisen ensivaikutelman annat itsestäsi?  

Tarkoin laaditulla laskeutumissivulla herätät huomion ja saat vieraan jatkamaan eteenpäin!  

Mitä tapahtuu ennen kuin kohtaat mahdollisen tulevan asiakkaasi ensimmäistä kertaa? Pidät huolen siitä, että pukeutumisesi on siistiä, kasvoilla on hymy ja olet valmistautunut keskusteluun etukäteen. Samat asiat tulisi tarkistaa myös laskeutumissivujen osalta, ne nimittäin ovat yleensä tulevan asiakkaasi ensikosketus yrityksesi palveluihin ja tuotteisiin.   

Laskeutumissivu, landing page, ländäri. Rakkaalla sivulla on monta eri nimeä, mutta kaikki tarkoittavat yksittäistä verkkosivua, jonne kävijät päätyvät joko markkinoinnin kautta tai Google-haun kautta.  

Laskeutumissivu tarkoittaa yleensä tarkoin suunniteltua sivua, jonne ohjataan kävijöitä maksullisella mainonnalla. Kun kävijä klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi yrityksesi tarjoamaa arkkitehtisuunnittelupalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? Ei verkkosivujesi etusivulle, vaan suoraan arkkitehtisuunnittelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu tarkoittaa siis paikkaa, johon mainoksella ohjataan, ja jossa kävijää kuljetetaan eteenpäin määrätietoisesti kohti haluttua toimintoa.  

Laskeutumissivulla mennään suoraan asiaan!  

1

Laskeutumissivun voit tehdä nopeastikin yksittäistä kampanjaa tai uutta lanseerausta varten.

2

Kerro asiakkaalle HETI, että hän on saapunut oikeaan osoitteeseen.  

Hyvän laskeutumissivun elementit

Miten luot tehokkaan laskeutumissivun? 

  1. Luotettavuus

    Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.

  2. Houkutteleva otsikko

    kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa. Tässä ei myydä tai tuputeta. Kerrotaan suoraan, että sivu koskee juuri asiakkaan tarpeen ratkaisua.

  3. Sisällössä

    autetaan asiakasta.

  4. Lisäarvosisältö

    Houkutellaan kävijää antamaan sähköpostiosoitteensa informatiivista sisältöä vastaan.

  5. Kuvat kiinnostavat

    Unohda kuvapankit! Käytä omaa brändiä kuvaavia omia kuvia.

  6. Call-to-action

    Ohjaa määrätietoisesti seuraavaan askeleeseen. ”Lataa lisäarvosisältö veloituksetta!”

  7. Referenssit

    Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”

  8. Video

    Asiantuntijavideo antaa lisää hyödyllistä informaatiota ja antaa toiminnallesi kasvot.

  9. Some

    Kannusta asiakasta jakamaan tietoa omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Viritetäänkö teille laskeutumissivu palvelemaan asiakkaasi tarvetta?

Varaa Riikan kalenterista aika.

Riikka Pohjanen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä