fbpx Asiakaskokemus parani verkkosivu-uudistuksen avulla - Verkkoasema

Asiakaskokemus parani verkkosivu-uudistuksen avulla

Kuntomon verkkosivut olivat palvelleet aiemmin uskollisesti, mutta palvelutarjonnan laajentuessa kuntosalipalveluista valmennuksen, hieronnan ja fysioterapian pariin rajat tulivat vastaan. Asiakkaat eivät löytäneet haluamaansa tietoa helposti ja sivuston skaalautuvuus mobiililaitteille oli heikko. Sivusto päätettiin uudistaa ja Verkkoasema valikoitui kumppaniksi.

”Vanha sivustomme ei ollut enää käyttäjäystävällinen. Palvelutarjonnan laajentuessa asiakkaiden oli hankala löytää tietoa sivustoltamme. Myös ostaminen oli hankalaa, eikä sivusto teknisestikään taipunut enää tarpeisiimme. Valitsimme Verkkoaseman kumppaniksi osaamisen ja referenssien puolesta.”

Jussi Lotvonen, toimitusjohtaja, Kuntomo Oy

 

Uudistus polkaistiin käyntiin workshop-kokonaisuuksilla, joissa käytiin läpi kattavasti, mitä uudelta sivustolta odotetaan ja millaisista järjestelmistä ja toteutuksista sen tulisi koostua. Entisen sivuston sekava kokonaisuus selätettiin suunnittelemalla kunnolliset kävijäpolut ja visuaalisesti miellyttävä, mutta kuitenkin helppokäyttöinen kokonaisuus. Visuaalinen ilme ja layoutit suunniteltiin yhteistuumin, joiden pohjalta lopullinen sivusto lähdettiin rakentamaan.

”Minut pidettiin jatkuvasti ajan tasalla siitä, missä projekti on menossa. Kahden viikon välein pidetyissä statuspalavereissa käytiin nykyhetken tilanne läpi. Kehityksen näki jatkuvasti ja muutosehdotuksia sai tehdä matkan aikanakin. Lopputulos ei päässyt yllättämään hyvässä tai pahassa.”

 

Verkkosivut rakennettiin WordPressin pohjalle hyödyntäen lohkoeditoria. Useat käytössä olevat järjestelmät saatiin toimimaan yhdessä devaajien tietotaidon avulla ja niiden sijainnit sivustolla selkenivät hyvin tehtyjen suunnitelmien avulla. Sivuston verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosan avulla. Hakukonenäkyvyyttä ei unohdettu uudistuksen myötä, sillä uudet sisällöt suunniteltiin ja kirjoitettiin SEO mielessä pitäen. Aiemmat sisällöt uudelleenohjattiin päivitetylle verkkosivulle, jotta vanhat sivustokävijät eivät päätyisi virhesivuille ja Google-näkyvyys ei kärsisi uudistuksen myötä.

Ylläpidettävyys on varmistettu lohkoeditorin ja WooCommercen avulla, sillä ne ovat yksinkertaisia käyttää ja asiakas voi ylläpitää sivustoa ja luoda artikkeleita ja tuotteita vaivattomasti itsekin. Lopputuloksena on selkeä ja helppokäyttöinen verkkosivu, josta asiakkaat löytävät tiedon helposti ja palveluiden ostaminen on simppeliä.

”Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli palvella asiakasta paremmin ja luoda helppokäyttöinen sivusto, josta tiedon löytää nopeasti ja yksinkertaisesti, sekä palveluita on helppo ostaa. Lopputulos oli juuri sitä mitä haluttiin ja omat asiakkaammekin ovat tyytyväisiä sivustoon”