Pintamestarit - verkkosivu-uudistus

Uusia kävijöitä verkkosivuille 40% enemmän!

Pohjolan Pintamestarit Oy on kattojen kunnostuksen ammattilainen ja pioneeri. Yli 2000 kattoa ja julkisivua vuodessa tahkoava yritys tarjoaa Mestareidensa avulla puhdasta ja kestävää pintaa asiakkailleen. Pintamestareiden ja Verkkoaseman yhteistyön lähtökohta oli kirkas: Reilusti lisää myyntiä verkon avulla!

Asiakashyöty esille

Verkkosivustosta haluttiin saada tyylikkään ammattimaisen näköinen, kuitenkin siten, että erotuttiin kilpailijoista. Tässä rytäkässä luovuttiin kokonaan vanhasta ilmeestä logoa myöten. Verkkosivujen sisältöön satsattiin ja sitä tuotettiin yhdessä Verkkoaseman ammattilaisten kanssa. Referenssikuvaukset valokuvineen konkretisoivat asiakashyötyä ja samoin Mestareiden esittelyt olivat tapa tuoda yritystä lähemmäs asiakasta. Luonnollisesti hakukonenäkyvyyden huomioiminen ja responsiivisuus olivat mukana jo suunnitteluvaiheessa.

Sivustouudistuksella huipputuloksia

Lopputuloksena uudelle pintamestarit.fi -sivustolle saatiin reilusti lisää kävijöitä. Ei-maksullisten kävijöiden määrä kasvoi uudella sivustolla yli 40 %. Konversio eli kaupantekoprosentti nousi 1 %:sta reiluun 3 %:iin. Hakukoneissa päästiin halutuilla avainsanoilla kärkituloksiin. Verkkosivuston lisäksi myös muita materiaaleja uudistettiin myynnin apuvälineiksi.

Verkkoasema nosti digitaalisen markkinointimme täysin uudelle tasolle syventymällä liiketoimintamme saloihin ja räätälöimällä sille täydellisesti soveltuvan visuaalisen maailman ja verkkonäkyvyyden. Tuloksena oli meidän tähän mennessä paras vuosi. Tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä!”

Jaakko Rekilä, toimitusjohtaja

Domainin teho käyttöö

Pintamestareiden toiminnan laajentuessa todettiin, että yksi verkkosivusto ei pysty kattavasti ja uskottavasti esittelemään kaikkia yrityksen palveluita. Myös Google -näkyvyys kärsi, palveluita oli runsaasti. Päätettiin rakentaa verkkosivuperhe, jossa sukunäköiset verkkosivut keskittyivät kertomaan ydinpalvelustaan.

Kovat tavoitteet vaativat ponnisteluja, mutta nykyisellä kokonaisuudella olemme päässeet asetettuihin tuloksiin. Tämä on vaatinut sen, että olemme jakaneet liiketoimintamme verkossa omiksi kokonaisuuksiksi, jolloin olemme saaneet runsaasti positiivista huomiota Googlelta. Koko markkinointimme on muovautunut sen mukaan, miten saamme parhaiten näkyvyyttä ja lisämyyntiä verkon avulla!”

Jaakko Rekilä

Vastaavia toteutuksia