Earthpac Oy – verkkosivuston toteutus etänä
Earthpac Oy on pitkän kokemuksen omaava pakkausalan yritys ja yksi alansa johtavista toimijoista. Earthpac tarjoaa puu-, kuitu- ja muovipakkaustuotteiden lisäksi erilaisia asiakaskohtaisia logistiikkapalveluja. Tuotteet valmistetaan valtakunnallisesti neljässä tehdasyksikössä. Tuotantomäärä on tällä hetkellä yli kolme miljoonaa teollisuuspakkausta vuodessa ja ne toimitetaan Suomeen sekä vientikohteisiin.
Verkkosivustouudistus WordPress-julkaisujärjestelmällä
Earthpac Oy:llä oli tarve verkkopalvelu-uudistukselle, sillä vanha sivusto oli jäänyt kehityksessä jälkeen. Uuden sivuston oli määrä toimia helppokäyttöisellä julkaisujärjestelmällä ja projektin jälkeen asiakas halusi ylläpitää sivustoaan täysin itse. Asiakkaan vanha sivusto toimi Joomla-järjestelmällä ja alusta koettiin vaikeaksi käyttää. Nyt Earthpacilla oli talon sisäinen WordPressin hallitseva asiantuntija käytössään, joten sivuston alustaksi valittiin WordPress.
Kumppaniksi verkkosivustoprojektiin valikoitui Verkkoasema asiakkaan mukaan siksi, että se yritti antaa vastauksia asiakkaan kysymyksiin jo ennen varsinaisen sopimuksen syntymistä.
Toimitusprojekti etäyhteyksien varassa
Koko projekti kaikkine palavereineen hoidettiin etäyhteyksien varassa. Sekä Verkkoasema, suunnittelusta vastannut kumppani Mainostoimisto MBE että asiakas kokivat toimintamallin sujuvaksi. Ainoa haastavaksi koettu osuus oli etäyhteyksien varassa pidetty sivuston käyttökoulutus. Henkilöt, joilla ei ollut aikaisempaa WordPress-osaamista kokivat koulutuksen liian haastavaksi. Sen sijaan aiemmin WordPress-järjestelmää tunteneet koulutettavat kokivat saaneensa koulutuksesta hyötyä.
Projektin aikana asiakas tuotti uutta sisältöä ja toteutti valokuvaukset niin henkilökuvien kuin miljöönkin osalta. Tämä edesauttoi mainostoimiston tekemien suunnitelmien toteuttamista, kun kuvaaja oli osannut ottaa kuvien käyttökohteen huomioon jo ennalta. Yhtenäiset henkilökuvat rauhoittivat verkkosivuston ulkoasua ja tunnelmaa.
Hyvällä yhteistyöllä maaliin
Projektityöskentelyssä asiakkaan yhteyshenkilö, myyntijohtaja Anton Kiiskinen kiittelee etenkin Verkkoaseman nopeita vasteaikoja sekä nopeaa reagointia asiakkaan toivomiin muokkauksiin. Projektista ei myöskään syntynyt mitään yllätyslaskuja, joihin asiakas oli törmännyt aiempien kumppaneidensa kanssa toimiessaan. Lopputuloksena on moderni verkkopalvelu, joka mahdollistaa asiakkaan tärkeimmän tavoitteen, myynnin tehostamisen verkon kautta.
Mikäli verkkosivujen uudistaminen on ajankohtaista, ota yhteyttä asiantuntijoihimme!