Miksi B2B-yrityksen kannattaisi hyödyntää somemarkkinointia?
Myös B2B-yritysten tulisi hyödyntää somemarkkinointia, sillä 85 % päätöksentekijöistä käyttää tavalla tai toisella sosiaalisen median sisältöjä hankintapäätöksissään. Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja huomio on hajaantunut nykyisen informaatiotulvan keskellä. Ei ole enää yhtä ylivoimasta kanavaa, jonka avulla tavoittaisi kaikki mahdolliset asiakkaat. Suomessa sosiaalisen median käyttämisen kulttuuri on vahva ja eri sosiaalisen median kanavia oikein hyödyntämällä voidaan tavoittaa tehokkaasti yritystä kiinnostavat kohderyhmät.
Unohda selfiet ja kohdenna viestisi juuri oikeille ihmisille somemarkkinoinnin avulla!
-
Unohda lehtimainosten hinnat
Somessa näytään edullisesti.
-
Tavoita juuri oikeat ihmiset
Somemarkkinointi tarjoaa erinomaiset kohdentamismahdollisuudet.
-
Some ei ole vain selfieitä varten
Päätöksentekijöitä kiinnostava ja tarkkaan kohdennettu markkinointiviesti tuo yrityksen verkkosivuille juuri oikeanlaista yleisöä.
Sisällöt toteutettu ammattimaisesti ja nykyaikaisia keinoja hyödyntäen.
Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset
Somemarkkinointi vaatii suunnitelman ja sinnikästä tekemistä
Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, TikTok – vaihtoehtoja on runsaasti, mistä tietää mikä niistä on se oikea? Entäpä sisältö ja tyylilaji? Jokaisella kanavalla on oma formaattinsa, joten viesti ja markkinointi täytyy räätälöidä kanavaan sopivaksi. Miten valitaan viestin lähetyksen ajankohta, kuinka useasti päivitetään, entäpä kuka vastaa saatuun palautteeseen valitussa kanavassa? Tavoitteet somessa (ja sen eri kanavissa) voivat vaihdella yrityksissä hyvinkin paljon. Bränditietoisuuden kasvattaminen, liidien kerääminen ja rekrytointi ovat tyypillisimpiä asioita mitä yritykset havittelevat.
Voit yrityksen somemarkkinoinnin lisäksi kasvattaa myös omaa asiantuntijamainettasi sosiaalisessa mediassa. Eri somekanavat tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden nostaa omaa asiantuntijaprofiilia sekä kasvattaa luottamusta sinun ja tulevien asiakkaiden välillä.
Instagram-mainonta
Instagram on ollut pitkään lähinnä B2C-yritysten hyödyntämä kanava. Myös B2B-yritykset pystyvät ottamaan Instagramista hyödyn irti mm. vahvistamalla yritys- ja työnantajamielikuvaa sekä lisäämällä tunnettuuttaan. Muuttamalla yrityksesi Instagram-profiilin yritystiliksi, saat käyttöösi Instagramin analytiikan sekä pystyt tekemään markkinointia suoraan Instagramista. Voit tehdä kohdennettua mainontaa myös Facebookin mainosten hallinta -työkalun avulla. Lue lisää
LinkedIn-mainonta
LinkedIn on tunnettu henkilökeskeisenä kanavana, mutta toimii erinomaisesti myös B2B-yrityksillä liidien generointiin sekä potentiaalisten työntekijöiden tavoittamiseen. Yritysprofiilin, mainostilin ja LinkedIn Talent Solutionin avulla lisäät liidien määrää, kasvatat brändiäsi ja tavoitat potentiaalisia työntekijöitä. Kuten muissakin somekanavissa, sisällöllä on merkitystä. Pohdi tarkkaan, ketä haluat LinkedInissä puhutella ja mitkä ovat tavoitteesi. Lue lisää
Facebook-mainonta
72 % suomalaisista käyttää Facebookia ja heistä jopa 82 % käyttää sitä vähintään kerran päivässä. Potentiaali tavoittaa tulevat asiakkaasi Facebookissa onkin valtava! Erinomaisten kohdentamismahdollisuuksien ansiosta yrityksillä on mahdollisuus saada viestinsä näkymään oikeille ihmisille oikeaan aikaan. Erilaisia sisältöjä ja kohdennustapoja hyödyntämällä yrityksesi tunnettuus ja verkkosivujesi liikenteen määrä kasvavat sekä saat lisää liidejä myyntisuppiloosi kustannustehokkaasti. Lue lisää
Miten me sen teemme?
Somestrategiaamme sisältyy mm.
tavoitteiden määrittely, kohderyhmien tunnistaminen, kilpailijoiden benchmarkkaus, kanavakohtaiset valinnat, kanavien roolit sekä mainonnan suunnittelu ja toteutus.
Sisältökalenteri
Reaaliaikainen kalenteri: Mitä viestitään? Missä? Kenelle? Milloin?
Käytännön työt
Kanavien luominen, mainostilien perustaminen, ensimmäisten kampanjoiden luominen.
Lisää näkyvyyttä ja lisää liidejä!
Tulosten raportointi, jatkuva kehittäminen ja uusien kampanjoiden rakentaminen.
Kilpailijat näkyvät kaikkialla. Haluatko sinäkin?
Varaa juttuhetki toimitusjohtaja Tiina Niittyviitan kanssa!