Blogi|Myynnin kasvattaminen

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? – Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan vaan suoraan ravintolasi pitopalvelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu siis tarkoittaa paikkaa, johon mainoksella ohjataan ja jossa asiakasta ohjataan eteenpäin konversioon (=kauppaan, yhteydenottoon, tarjouspyyntöön).

Digimarkkinoinnin keinot kuten Google-mainonta tai sähköpostimarkkinointi on vain keinoja ohjata asiakkaita luoksesi, laskeutumissivusi on myyjä, joka hieroo asiakkaan kanssa kaupat! Älä siis jätä digimarkkinointiasi puolitiehen, muista ainakin seuraavat säännöt laskeutumissivuja suunniteltaessa.

  1. Kerro kuka olet: Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.
  2. Otsikko kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa: Klikatessaan Google–mainosta pitopalveluista, hän päätyy sivulle, jonka otsikossa kerrotaan, että osoite on oikea, esim. ”Oulun paras pitopalvelu”.
  3. Sisällössä asiakas vakuutetaan, että juuri sinulta kannattaa ostaa: ”Tämä on Oulun paras pitopalvelu, koska meiltä saat koko paketin yhdellä hinnalla: Haluamasi menu, astiat, tarjoilijat ja toimitus. Sinun ei tarvitse huolehtia mistään.”
  4. Kuvat kiinnostavat, lisää siis selkeitä kuvia palvelustasi/tuotteetasi
  5. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Ota yhteyttä!” tai ”Lataa veloitukseton opas!”
  6. Testimonials: Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”
  7. Video: Kuvaa palveluasi käytännössä.
  8. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Pyydä tarjous jo nyt!”
  9. SoMe: Kannusta asiakasta jakamaan tietoa palvelustasi/tuotteesta omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Jos tarvitset apua laskeutumissivujen suunnitteluun, ota yhteyttä Verkkoaseman diginikkareihin. Meillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus verkkosivujen suunnittelusta ja toteuttamisesta!

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää