Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Onnistunut ostajapersoonan määrittely ratkaisee markkinoinnin vaikuttavuuden!

Tiina ja Riikka.

Erota ostaja renkaanpotkijasta

Markkinoinnin tyypillisimpään sudenkuoppaan kompastutaan silloin, kun haluttaisiin myydä kaikkia kaikille. Tällöin markkinointiviesti on helposti väljähtynyttä myyntimelskettä, joka ei kosketa ketään. Ostajapersoona tulisi siis määritellä, jotta viestintä koskettaisi vastaanottajaansa. Osuvan sisällön tuotanto ja huomion herättäminen onnistuu vain, kun tiedetään kuka on vain kuluttamassa aikaa kanssasi, ja kenen asenne odottaa vain oston laukaisevaa ärsykettä. Pelkkä demografinen segmentointi ei riitä, sillä ostajapersoona täytyy määritellä henkilökohtaisemmin. Millaisia tavoitteita, haasteita, ongelmia, toiveita ja pelkoja hänellä on? Kun ostajapersoona on kuvattu huolella, se auttaa markkinointia ja myyntiä viestimään tulevan asiakkaan kanssa huomattavasti vaikuttavammin.

Kun tunnet ostajan

  • osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion.
  • osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
  • osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.
  • osaat rakentaa luottamusta kohti ostopäätöstä.

Kaikki voivat olla meidän asiakkaita.

Markkinoinnin tyypillisin sudenkuoppa. 

Vinkit ostajapersoonan luomiseen

  • selvitä asiakkaasi henkilökohtainen tausta
  • etsi tietoa asiakasyrityksestä
  • selvitä asiakkaasi rooli yrityksessä
  • selvitä millaisia haasteita asiakkaallasi on
  • selvitä millaisia tavoitteita hänellä on
  • selvitä millaisia osto-preferenssejä hänellä on 

oletko lukenut nämä?

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Uutiskirjeitämme ei avata – mikä neuvoksi? 

Uutiskirjeet ovat tehokas tapa pitää yhteyttä asiakkaisiin ja rakentaa pitkäaikaisia suhteita. Jos uutiskirjeitä ei kuitenkaan avata, niiden potentiaali jää hyödyntämättä. Tässä artikkelissa käymme läpi neljä…

Lue lisää

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Miten muuttaa verkkosivukävijät liideiksi? 

Monet yritykset kohtaavat haasteen, jossa verkkosivuille saadaan kävijöitä, mutta nämä eivät muutu liideiksi eli potentiaalisiksi asiakkaiksi. Tämä ongelma voidaan ratkaista strategisella lähestymistavalla, joka keskittyy unelma-asiakkaan…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.