”Kaikki markkinointi yhdeltä luukulta”

Maxtech halusi selkeyttää tekemistään ja varmistaa, että markkinointi ei jää muiden kiireiden jalkoihin. Yrityksessä oli jo aiemmin kokeiltu eri markkinointikumppaneita, mutta yhteistyöt eivät olleet tuottaneet toivottua tulosta. Kun strategia uudistui, oli aika ottaa uusi suunta myös markkinoinnissa. Yritys sai Verkkoasemasta kumppanin, joka ymmärsi liiketoiminnan kokonaisuutta, otti vastuun ja sai aikaan tuloksia – vähemmällä rahalla, mutta paremmalla kohdennuksella

Maxtech Oy

  • B2B-ohjelmistoyritys, joka tarjoaa työajanseurannan ja resurssienhallinnan ratkaisuja.
  • Päätoimialat: siivousala, teollisuus ja julkinen sektori.
  • Asiakaskunta koostuu pitkäaikaisista kumppaneista ja järjestelmäasiakkaista.
  • Henkilöstöä ~30, pääkonttori Suomessa.

projektin tavoite

  • Kasvattaa tunnettuutta erityisesti uusilla toimialoilla.
  • Keskittää markkinointi yhdelle kumppanille.
  • Saada enemmän laadukkaita yhteydenottoja digikanavista.

lisätiedot

  • Tehdyt toimenpiteet: verkkosivujen kehitys, hakukoneoptimointi, mainoskampanjat (Google, LinkedIn, Facebook), sisältömarkkinointi, markkinoinnin automaatio, uutiskirjeet, someauditointi ja kilpailijavertailut.
  • Yhteistyömalli: Jatkuva kumppanuus, jossa prioriteetit muuttuvat liiketoiminnan tarpeiden mukaan.

Kun yksi ottaa vastuun, syntyy tuloksia

Maxtechin toimitusjohtaja Mikko Ängeslevä tiesi, ettei halunnut rakentaa markkinointia yksittäisten toimistojen palapelistä. Yrityksessä oli kokeiltu aiemmin useampia kumppaneita, mutta yhteistyö ei koskaan kehittynyt pidemmälle. Kun strategia uudistui, oli aika uudistaa myös markkinointi.

Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka katsoo kokonaisuutta ja ymmärtää, mitä PK-yritys oikeasti tarvitsee.

Mikko Ängeslevä, toimitusjohtaja, Maxtech Oy 

Verkkoasema vakuutti joustavalla palvelumallillaan, jossa yhdistyvät käytännön tekeminen, strateginen tuki ja jatkuva tulosten mittaus. Maxtechin näkökulmasta tärkeintä oli se, että markkinoinnin vastuu voitiin ulkoistaa luotettavasti. 

Selkeä työnjako säästää aikaa ja vaivaa

Ängeslevä kertoo, että yhteistyö on ollut alusta asti vaivatonta. Kasvupäällikkö hoitaa projektia käytännön tasolla ja pitää langat käsissään. Teams-kanava mahdollistaa matalan kynnyksen viestinnän:

“Kaikki tapahtuu aikataulussa. Ei ole tarvinnut koskaan kysellä perään, mitä jollekin asialle kuuluu.”

Nykyaikaisessa ratkaisumyynnissä markkinoinnin merkitys korostuu, sillä suuri osa asiakkaiden ostopolusta tapahtuu itsenäisen tiedonhaun kautta. Siksi on ratkaisevan tärkeää, että markkinointi toimii luotettavasti myynnin etulinjassa.

Kohderyhmät löytyivät, ja tuloksia syntyi

Markkinointia on suunnattu siivousalan lisäksi teollisuuteen ja julkiselle sektorille. Näissä kohderyhmissä Maxtechia ei tunnettu entuudestaan, mutta Verkkoaseman avulla yritys on näkynyt oikeille asiakkaille.

“Meillä on erinomainen tuote, mutta rajalliset resurssit. Tärkeintä oli löytää tapa kertoa meidän asiakashyödyistämme oikealla tavalla, ja siihen Verkkoasema on onnistunut vastaamaan”, Ängeslevä sanoo.

Uusien kampanjoiden ja sisältöjen avulla on saavutettu laadukkaita yhteydenottoja, jotka tukevat suoraan myyntiä.

Yhteistyö perustuu molemminpuoliseen ymmärrykseen

Verkkoasema ei yritä olla toimialan asiantuntija, vaan kysyy oikeita kysymyksiä. Maxtech puolestaan saa apua viestien sanoittamiseen niin, että ne puhuttelevat asiakkaita – eivät pelkästään insinöörejä tai teknisiä käyttäjiä.

“Verkkoasema ymmärtää meidän bisnestämme juuri riittävästi, että he osaavat kääntää meidän ajatuksemme asiakkaiden kielelle”, Ängeslevä täsmentää.

Tämä on ollut tärkeä tekijä erityisesti sisällöntuotannossa ja kampanjaviestinnässä.

Someaudit avasi silmät

Sosiaalisen median auditoinnissa käytiin läpi kilpailijoiden tekemistä ja Maxtechin omaa läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Tulokset olivat silmiä avaavia.

“Auditoinnin avulla huomattiin, missä kohtaa me olemme persoonallisia ja missä taas liian geneerisiä. Se auttoi kohdentamaan viestintää”, Ängeslevä avaa.

Auditoinnin jälkeen somekanaviin on lisätty enemmän aitoutta ja henkilöstön ääntä, mikä on myötävaikuttanut sitoutumisen kasvuun.

”On tärkeää, että kumppani pystyy skaalautumaan myös kansainvälisiin tarpeisiin”

Lue lisää

”Verkkoasema on kumppani, joka tuntee meidät ja toimialamme”

Lue lisää