LKC – Verkkoaseman saattelemana digimaailmaan

Koronapandemia sai LKC Technologiesin tekemään nopeita muutoksia markkinointiinsa. Kun kasvokkain tapahtuvat tapaamiset jäivät pois, täytyi myynti siirtää nopeasti digimaailmaan. Verkkis sai tehtäväkseen tuoda LKC tunnetuksi koko maailmassa.

lkc technologies

  • Liikevaihto: 6 M$
  • Kotipaikka: Maryland, USA
  • Henkilöstömäärä: 25

projektin hyödyt

  • Markkinoinnin tuominen digimaailmaan messutapahtumien harventuessa
  • Google hakutulosten kärkisijat
  • Yrityksen tunnettavuuden kasvattaminen globaalisti sosiaalisen median ja monikielisten Google Ads kamnppanjoiden ansiosta

LKC on Yhdysvalloissa tunnettu brändi, mutta muualla maailmassa näkyvyyttä tarvittiin nopeasti lisää, kun messut ja muut tapaamiset lakkasivat koronapandemian myötä. Kansainvälisesti toimivalla yrityksellä oli yhteistyökumppanille tärkeä kriteeri: täytyi ymmärtää kulttuurieroja ja osata kommunikoida niin japanilaisille, amerikkalaisille kuin keskieurooppalaisille. Tämän lisäksi LKC:n kansainvälisen myynnin johtaja Monika Ranta toivoi, että kumppani puhuisi digikieltä ymmärrettävästi myös heidän suuntaansa.

Ranta oli kohdannut Verkkoaseman jo 10 vuotta aiemmin entisessä työpaikassaan, ja seurannut Verkkoasemaa siitä lähtien. Hän oli myös osallistunut Verkkoaseman järjestämiin webinaareihin ja tykännyt tyylistä. Siksi oli helppoa laittaa tarjouspyyntöä tulemaan.

Verkkoasemasta välittyi mahtava energia. Päätin jo silloin 10 vuotta sitten, että jos jossain vaiheessa tarvitsen yhteistyökumppania, pyydän mukaan Verkkoasemaa.

Monika Ranta

Yksi isoimpia tekijöitä Rannalle oli se, että Verkkoasemalla asioista puhuttiin selkeästi ja konkreettisesti. Kaikessa näkyi paitsi intohimo omaan tekemiseen, myös aito halu auttaa asiakasta. – Tiedän itse, miten vaikeaa on puhua omasta osaamisalueestaan niin, että maallikkokin sitä ymmärtää. Saimme Verkkoasemalta konkreettisen suunnitelman ja ehdotuksia toimenpiteistä, joita näkyvyytemme eteen voisi tehdä.

Asiantuntijat Riitta, Laura ja Titta.

Googlen etusivulle – myös Japanissa

Yhteistyön tavoitteiksi asetettiin tuotteen ja brändin tunnettuuden parantaminen USAn ulkopuolella, sekä liidien lisääminen. LKC oli Google-hauissa vasta kolmannella sivulla, ja sieltä haluttiin kärkeen.

Verkkoasema aloitti erilaiset somekampanjat sekä Google Ads -markkinoinnin, joiden avulla Google-näkyvyys nousi nopeasti. Tällä hetkellä LKC on hakutuloksissa kärjessä. Edes erilaiset kieliversiot eivät ole hidastaneet yhteistyötä.

– On mielenkiintoista nähdä, miten esimerkiksi Japanin Google Ads -kampanjat hoidetaan Suomesta japaniksi. Jotenkin Verkkiksellä onnistutaan siinäkin, Ranta sanoo nauraen.

Ranta on tykännyt Verkkoaseman REANE-mallista sekä konseptista, jossa asiakkaalle kootaan oma tiiminsä ja töitä tehdään digisisältöpohjalta. LKC hyötyy siitä, että digisisältöjä voi muokata kvartaaleittain ja tarvittaessa nopeammallakin aikataululla.

Sopimusmalli on helppo ymmärtää ja pystymme muokkaamaan tavoitteita sitä mukaan, kun tilanne kehittyy. Kasvupäällikkömme on ihanasti mukana meidän toiveissamme ja tarttuu aina heti uusiin ehdotuksiin. Meillä on tunne, että hän haluaa aidosti ymmärtää toimialaamme ja auttaa meitä.

Monika Ranta
Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.