Määrätietoista rekrymarkkinointia

Miksi emme saa työhakemuksia? 

Ottaako yritys hakemuksia vastaan, vai tekeekö se rekrymarkkinointia houkutellakseen parhaita osaajia?

Tom Laine, LinkedIn-guru ja Verkkoaseman osakas 

Alansa huippuosaajien rekrytointi vaatii muutakin kuin onnistuneen rekryilmoituksen. Itseasiassa rekrymarkkinointi on käynnistynyt jo ennen varsinaisen avoimen paikan markkinointia. Kaikki se, miten yritys viestii – tai on viestimättä, on itseasiassa rekrymarkkinointia. Somepresenssi, uutiskirjeet, verkkosivujen sisällöt, työntekijöiden päivitykset esimerkiksi LinkedIn:ssä ovat osa rekrymarkkinointia ja rakentavat mielikuvaa yrityksestä työnantajana.

KAtso suuri rekryjaksomme

Miten rekrymarkkinointia tehdään tuloksellisesti? 

  1. Unelmatyöntekijäprofiilin tekeminen:

    Millainen on juuri teille sopiva työntekijä? Jotta yrityksellesi sopivia työhakemuksia alkaa tulla, täytyy ensin selvittää, millaista työntekijää etsitte? Mitä hän haluaa? Mitä arvostaa? MIKSI hän haluaisi työskennellä juuri teidän yrityksessänne? Mistä kanavista hänet löytää? 

  2. Työnantajamielikuvan suunnitelmallinen rakentaminen:

    Millainen mielikuva yrityksestänne syntyy verkkosivuilla ja somessa? Millaista teillä on olla töissä? Millaisia tehtäviä ja työnkuvia yrityksessänne on tarjolla? Tarkastele kriittisesti nykyistä viestintäänne unelmatyöntekijän näkökulmasta. Houkutteleeko? Mitä voisitte tehdä toisin? 

  3. Työntekijälähettiläiden kannustaminen:

    Työnhakijan on helpointa samaistua työntekijöihin ja heidän viestintäänsä. Löytyykö verkkosivuiltanne uratarinoita? Kannustetaanko työntekijöitä viestimään työstään esimerkiksi LinkedInissä? Näyttääkö johto esimerkkiä ja sparraa muita?  

Pärjääkö yrityksenne työntekijöiden hakukilpailussa?

Pohditteko yrityksessänne miksi rekrytointi-ilmoitukset eivät tunnu purevan eikä sopivia hakijoita löydy? Varaa Riikan kalenterista aikaa rekrymarkkinointisi kehityskeskustelulle.

Riikka Pohjanen

asiakkaitamme

SINUA SAATTAISI KIINNOSTAA MYÖS NÄMÄ