ALUTEC OY

– Digitaalinen kasvutarina Verkkoaseman kanssa

Verkkoasema oli tullut tutuksi muutama vuosi sitten tehdyssä verkkosivu-uudistuksessa ja oli helppo kääntyä tutun toimijan puoleen.

 Henna Östberg, Alutec Oy 

​Alutec tarjoaa monipuolisia alumiini- ja lasirakentamisen ratkaisuja niin kuluttaja-asiakkaille kuin yrityksille. Yrityksen tarjonta kattaa terassi- ja parvekelasitukset sekä projektit rakennusliikkeille ja suunnittelutoimistoille. Alutecin myyntipäällikkö Henna Östberg otti yhteyttä Verkkoasemaan tavoitteenaan vahvistaa yrityksen näkyvyyttä B2B-markkinassa. Yrityksellä oli ollut aiempi yhteistyökumppani kuluttajamarkkinoinnissa jo pitkään. Kun hän lähti uusiin tehtäviin, siirtyi myös kuluttajille suunnattujen tuotteiden markkinointi Verkkoasemalle. 

Alutecin markkinointitoimenpiteissä oli panostettu kuluttajasegmenttiin, mutta yritys halusi vahvistaa tunnettuuttaan yritysasiakkaiden keskuudessa. Oli luontevaa valita kumppani, joka ymmärtää sekä B2B- että B2C-markkinoinnin nyansseja ja auttaa saavuttamaan yrityksen tavoitteet monipuolisemmin. 

Lisää näkyvyyttä digitaalisissa kanavissa 

Verkkoaseman tiimi kääri hihat, ja yhteistyö Alutecin kanssa alkoi vuoden 2023 syyskuussa. Östbergin tavoitteena oli vahvistaa yrityksen läsnäoloa digikanavissa: “Kaipasimme asiantuntijanäkökulmaa erityisesti ammattisomen, LinkedInin, käyttöön.” Verkkoasema laati yritykselle räätälöidyn markkinointisuunnitelman, joka sisälsi Google-mainontaa, sosiaalisen median markkinointia, sekä verkkosivuston kehitystä. 

  • Google-mainonta: Vuoden 2024 alusta aloitettiin Google-mainonta, joka on suunnattu sekä B2B- että B2C-asiakkaille. 
  • Sosiaalisen median strategia: Viikoittaiset orgaaniset postaukset yhdistettynä kohdennettuihin kampanjoihin vahvistavat Alutecin läsnäoloa sosiaalisessa mediassa ja lisäävät aktiivista vuorovaikutusta kohderyhmien kanssa. 
  • Verkkosivuston kehitys: Verkkosivuston jatkuva kehittäminen ja uusien blogikirjoitusten lisääminen parantavat sivuston SEO-arvoa ja kävijäkokemusta. 

Olemme saaneet todella hyviä ehdotuksia maksetun mainonnan kampanjoiden rakentamiseen ja kehittämiseen.

Henna Östberg, Alutec Oy

Läsnäolon vahvistaminen sosiaalisessa mediassa 

Yhteistyössä on toistaiseksi eletty B2C-sesongin ulkopuolista aikaa, mikä on markkinoinnillisesti tärkeää kasvun aikaa. Hiljaisen kauden aikana kannattaa rakentaa vahvaa asiantuntijabrändiä, jotta yritys on valmis kaupankäynnin vilkastuessa. Markkinointi hiljaisen kauden aikana vaatii strategista lähestymistä ja suunnitelmallisuutta, mutta se voi tuoda merkittäviä hyötyjä yritykselle pitkässä juoksussa. 

Alutecille tehdyissä markkinointikampanjoissa on tavoiteltu näkyvyyden ja tunnettuuden kasvua yrityksen kuluttaja-asiakkaille suunnatuissa sosiaalisen median kanavissa, Instagramissa ja Facebookissa, mikä on tuottanut erinomaisia tuloksia: 

  • Tavoitetut tilit: +109 % (Instagram), +116 % (Facebook) 
  • Seuraajamäärät: +9,8 % (Instagram), +144 % (Facebook) 
  • Vuorovaikutus sisällön kanssa: +185 % (Instagram), +236 % (Facebook) 

Alutecilla toivottiin digitaalisen markkinoinnin potentiaalin hyödyntämistä myös yritysasiakkaiden keskuudessa. Sen pääkanavaksi valikoitui asiantuntijaverkostosta koostuva LinkedIn. Kampanjoilla on saatu erinomaisia tuloksia näkyvyyden, konversioiden ja näyttökertojen suhteen: 

  • Orgaaniset näyttökerrat: +5737.21 %  
  • Sivun näyttökerrat: +400 %  
  • Vierailijat: +233,3 %  
  • Seuraajat: +816,7 % 

Kampanjat ovat tuottaneet erinomaisia tuloksia: näkyvyyden lisäksi myös konversioiden määrä on lisääntynyt.

Henna Östberg, Alutec Oy

Tulevaisuuden suunnat 

Verkkoaseman ja Alutecin yhteistyö on vasta alussa, mutta sen vaikutukset ovat jo nyt nähtävissä. Yhteistyön myötä Alutec on pystynyt parantamaan digitaalista näkyvyyttään, tavoittamaan uusia asiakasryhmiä ja vahvistamaan asemaansa markkinoilla. Toimenpiteet eivät vastaa vain yrityksen hetkellisiin tavoitteisiin, vaan niiden avulla on luotu vahvaa perustaa tulevalle kasvulle sekä B2B- että B2C-markkinoilla.  

Verkkoaseman tiimi

Alutecin yhteistyössä toimii kasvupäällikkönä Mira, digisuunnittelijana Marjo ja sisällöntuottajana Mikko. Tarvittaessa yhteistyössä hyödynnetään myös muiden Verkkoaseman asiantuntijoiden osaamista.

ALUTEC OY

  • Alumiinirakenteet, ikkunat ja parvekelasitus yli 45 vuoden kokemuksella. 
  • Yrityksen liikevaihto oli noin 23M€ vuonna 2023. 
  • Yritys työllistää noin 100 henkilöä. 

Verkkoasemalta on tullut loistavia ideoita sosiaalisen median kasvattamiseen. Toivon, että voimme kehittää yhteistyötä myös muilla digimarkkinoinnin osa-alueilla.

Henna Östberg, Alutec Oy

Vastaavia toteutuksia