12.3.2024

Tiedätkö, onko yritykselläsi vastaamattomia viestejä?

Autamme asiakkaitamme markkinoinnissa, myynnissä ja nyt myös viestinnässä. Erillisen saarekkeen sijaan ajattelemme, että viestintä on osa markkinointia ja myyntiä myös teknisestä näkökulmasta. Tehostamalla asiakaskommunikointia talon sisäinen toiminta tehostuu ja auttaa menestymään kriittisessä tekijässä – asiakaspalvelussa.  

Viestintä näkyväksi 

Onko yrityksessäsi kokonaiskuvaa vastausajoista ja miten asiakkaalle vastataan? Oletko varma, että asiakkaan tarjouspyyntöön on vastattu? Voisitko oppia jotain kollegasi tiedoista ja tavasta viestiä palveluistanne tai tuotteistanne?  

Läpinäkyvällä viestinnällä muutat henkilökohtaisen asiakaspalvelun koko yrityksen kehityslähteeksi. Kyse ei ole muiden tekemisten valvomisesta, vaan yhteistuumin tehtävästä kehitystyöstä.  

Ratkaisu on Funktio 

Funktio on Verkkoaseman kehittämä palvelukanava, joka kokoaa sähköpostit yhteen näkymään ja säilyttää kaikki aiheeseen liittyvät viestiketjut ja yksittäiset viestit. Asiakkaan tai potentiaalisen asiakkaan yhteydenottoon reagoiminen tulee näkyväksi halutuille kollegoillesi. Viestitiketit säilyvät palvelussa myöhemmän analyysin tai sisältötiedon lähteenä. 

Tilanne nyt:

Yrityksesi markkinointisatsaukset ja myyntisi ponnistelut ovat kantaneet hedelmää ja teille on tullut info-boksiin tarjouspyyntö.

Saat asiantuntijaltasi viesti 1:n, että hän hoitaa asian. Laitat viesti 2:een kysymyksen milloin tarjous pitää saada liikkeelle. Viestiketju jatkuu ja saat viesti 3:n, että potentiaalinen asiakas saa pyydetysti ylihuomenna tarjouksen. Haluat vielä tarkennuksen viesti 4:ssa, mitä resursseja pitää ennakoiden varata? Viesti 5:ssa saat siihenkin hienosti vastauksen. Kiität vielä viesti 6:ssa asian hoitamisesta.

Seuraavana päivänä asiantuntijasi kysyy vielä erillisessä viestiketjussa tarjouksen pyytäjältä tarkentavia tietoja, jotta voisi tehdä sitovan tarjouksen.

Kahden päivän päästä illalla sinulle tulee häiritsevä ajatuspiikki: laittoikohan asiantuntijasi tarjouksen menemään ja millaisella sisällöllä.

Kun käytät Funktiota:

Alkuperäinen viesti tulee Funktioon kaikkien määriteltyjen käyttäjien nähtäväksi sen sijaan että, se olisi ei-kenenkään maalla anonyymissä laatikossa. Näet mitä ja milloin on vastattu, ja kuka asiantuntijoistasi on ottanut vastuun. Kaikki asiaan liittyvät viestit tallentuvat palveluun.

Funktio-palvelukanavan ansiosta asiakas tulee palveltua, olet ajan tasalla tilanteesta ja nukut yösi rauhassa.

SaaS-palvelu Verkkoaseman kokemuksella 

Funktio on Verkkoaseman kehittämä SaaS-palvelu. Olemme tehneet vuodesta 1997 erilaisia ohjelmistoja, rajapintaratkaisuja ja käyttöjärjestelmiä yritysten toiminnan kehittämiseksi. Muun muassa Verkkoaseman CRM on käytössä pk-yrityksistä isompiin yhtiöihin. Tiedämme kokemuksesta, miten lopputuotteeseen saadaan konepellin alla oleva ja käyttäjälle näkyvä osa toimimaan tarkoituksen mukaisesti ja miellyttävästi. Funktio on siitä tuorein esimerkki.

Tilaa blogit

Haluatko kehittää yrityksesi asiakaspalvelua? 

Pyydä Jyrkiltä Funktion demo!

Jyrki Sundström
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut rekrymarkkinointi salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys