sovellukset ja integraatiot

Tehosta tekemistä ja
käytä aikasi olennaiseen!

ALOITA TÄSTÄ!

Vähennä manuaalista työtä ja vältä virheitä integraatioiden avulla

Yritysten myynti ja markkinointi käyttää useita järjestelmiä. On esimerkiksi verkkosivut, sähköpostimarkkinoinnin järjestelmä tai markkinoinnin automaatiotyökalu ja CRM. Nämä järjestelmät on mahdollista saada juttelemaan keskenään integraatioiden avulla.

Onnistunut integraatio luodaan, kun yksi järjestelmä toimii ns. masterina – kerätä kaikki data yhteen paikkaan. Tällainen master- järjestelmä voi olla esim. CRM. Sinne tuodaan markkinoinnin tuottama data palvelemaan myyntiä. Ja kun kauppa tehdään, niin tiedot viedään CRM:stä myös esimerkiksi laskutusjärjestelmään ja ERP:iin. Muutokset asiakkuudessa pukataan taas markkinoinnin järjestelmiin ja näin tieto pysyy kaikkialla ajan tasalla kaiken aikaa.

Integraatioiden avulla kokonaisuudesta saadaan automaattisesti toimiva myynti- ja markkinointiprosessia tukeva järjestelmä.

 

Tiedot ovat ajan tasalla ja virheet vähenevät

  • Ajantasaisuus: tieto eri järjestelmissä on ajantasaista kaiken aikaa.
  • Manuaalisen työn väheneminen: sen sijaan, että henkilökunta naputtelee samaa tietoa eri järjestelmiin, hoituu kirjaukset yhdessä paikkaa ja tieto välittyy samalla kirjauksella kaikkialle. Samalla viestintäsi tehostuu, kun tieto on kaikkialla ajan tasalla.
  • Vältä virheitä: kun ihmisen sijaan tietoa eri järjestelmiin vie kone, inhimilliset virheet, kuten kirjoitusvirheet vähenevät.
  • Käytössä olevien järjestelmien määrä vähenee: integraatioiden ansiosta markkinointi voi keskittyä käyttämään markkinoinnin työkaluja ja myynti myynnin työkaluja. Näin kenenkään ei tarvitse käyttää eri järjestelmiä ristiin tai siirrellä tietoa järjestelmien välillä.

 

Yleisimmät haasteet?

Yrityksillä on tyypillisesti lukuisia rinnakkaisia järjestelmiä käytössään. Pahimmillaan leijonan osa työaikaa kuluu useaan järjestelmään kirjautumiseen ja saman tiedon päivittämiseen eri järjestelmissä. Tämä aiheuttaa kustannuksia ja heikentää työtyytyväisyyttä. Vältä työaikahukkaa ja automatisoi tiedonkulkua järjestelmien välillä integraatioiden avulla.

Opas markkinoinnin automaation käyttöönottoon
LUNASTA ILMAINEN MARKKINOINNIN TASONNOSTO!

Miten me se tehdään? Esimerkkejä Verkkoaseman toteuttamista integraatioista

1

Liidi verkkosivuilta suoraan CRM:ään tai Vainuun

2

Liidi markkinoinnin automaatiosta CRM:ään

3

Liidi verkkosivuilta suoraan Vainuun

4

Liidi/signaali Vainusta CRM:ään

5

Email-osoitteen muutos CRM:stä automaatioon/uutiskirjelistalle

6

Kontaktin GDPR-statuksen muutos verkkosivuilta automaatioon ja CRM:ään

7

Tarjouspyyntö verkkosivuilta CRM:ään

8

Asiakastiedot CRM:stä sisäisiin järjestelmiin, vaikkapa ERP:iin

Verkkiksen asiakkaat menestyvät

Referenssi Pintamestarit Myyvillä verkkosivuilla enemmän liidejä!
Haluttiin, että yksi toimittaja hallitsisi meidän koko digimarkkinoinnin palettia ja tekisi asioita juuri meidän parhaaksi. Verkkiksen tekemisestä meillä on kokoajan semmoinen tunne, että hommat etenevät reippaasti kohti tavoitteita!
SAMULI MIKKONEN osakas, Suomen Juristit Oy

HANKI ENEMMÄN NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

NOSTA MARKKINOINTISI TASOA VÄLITTÖMÄSTI!

Lunasta veloitukseton 35 minuutin mittainen digimarkkinoinnin konsultointi ja nykytila-analyysi. Saat konkreettisen asiantuntijanäkemyksen, joka auttaa taatusti nostamaan digimarkkinointisi tasoa!

B2B-yrityksille sopiva konsultointi ja digianalyysi auttavat kehittämään yrityksesi digimarkkinointia tehokkaammaksi ja kokonaisvaltaisemmaksi.

Johtava ajatuksemme on: ”Enemmän näkyvyyttä, enemmän liidejä!

Digiasiantuntijamme käyvät kanssasi analyysin toimenpide-ehdotuksineen läpi 35 minuutin mittaisen etäkonsultoinnin aikana.

ALOITA TÄSTÄ!