LinkedIn-mainonta ja yritystili tukevat näkyvyyttäsi ja henkilöbrändiäsi  

LinkedIn-mainonta ei eroa Facebook-mainonnasta merkittävästi, mutta palveluina ne eivät voisi olla kauempana toisistaan. Erityisesti B2B-bisnekseen keskittyvälle yritykselle LinkedIn, tuttavallisemmin Linkkari, on kanavana erinomainen, sillä käyttäjäkunta on vahvasti asiantuntija- ja johtajapainotteista – päättäjät ovat siis Linkkarissa läsnä. 

Henkilökeskeiseksi kanavaksi mielletty LinkedIn toimii erinomaisesti B2B-bisneksessä liidien generointiin ja työnantajamielikuvan kasvattamiseen. Rekrykanavana LinkedIn on parhaimmistoa, sillä useimmat työpaikkailmoitukset eivät ehdi Jobs-osiosta edes muihin palveluihin, ennen kuin paikka on jo täytetty. LinkedIn-mainonnan potentiaali asiakashankinnassa ja rekrykanavana onkin tiedostettu hyvin ja kilpailu näkyvyydestä on kova. Omien tavoitteiden asettaminen ja kohderyhmää kiinnostavan viestin laatiminen onkin avainasemassa kaiken muun informaatiotulvan seassa.

Somekanavat ovat nyt sellaiset, että ne henkivät asiantuntijuutta. Esimerkiksi LinkedIn on meille tärkeä kanava ja siellä on kokeiltu myös erilaisia kampanjoita näkyvyyden lisäämiseksi. Somea on hyödynnetty myös rekrytoimenpiteissä.

Ville Ritakorpi, myyntijohtaja, Promeco Oy

MIKSI MAINOSTAISIT LINKEDINISSÄ?  

1

LinkedIn-mainonnan mahdollisuudet ovat rajattomat

Voit kohdentaa vaikka tiettyjen yritysten työntekijöille todella tarkkaa mainontaa.

2

LinkedIn-mainonnalla tavoitat maailmanlaajuisen kohderyhmän

Valtaa uusia markkina-alueita tai tee testejä, kiinnostaisiko palvelusi vaikka naapurimaan kohderyhmää.

3

Rekryä parhaat päältä

LinkedIn-näkyvyydellä, niin maksetulla kuin orgaanisellakin saatat jäädä tulevien työntekijöidesikin mieleen.

4

Pysy ihmisten mielissä

Uudelleenmarkkinointi ei ole LinkedInissä sen kalliimpaa kuin Facebookissakaan.

Kohdeyleisö LinkedInissä on jo valmiiksi suodatetumpaa  

LinkedIn-mainontaa pidetään kalliimpana kuin muissa somekanavissa näkymistä, ja usein se myös onkin sitä. Samalla unohdetaan kuitenkin se, että kohderyhmä on pääasiassa jo valmiiksi suodatetumpaa kuin muualla. Korkeampi klikin hinta kompensoituu klikkaajan laadulla.

Jättämällä Linkedinissä mainostamisen kertaluontoiseksi kokeiluksi et saa aikaan muuta kuin pahaa mieltä ja hukkaan heitettyjä euroja. Kohdentaminen ja oikean sisällön luominen vaatii kokemusta ja testiä, jotta klikin tai konversion hintaa saadaan painettua alemmas.

Työnantajamielikuvaa paremmaksi 

Uutta työnantajaa etsivä ihminen käyttää LinkedIniä merkittävänä tietolähteenään. Miksi et siis olisi yrityksenä läsnä käytetymmässä alustassa, josta yritykselle tärkeät tahot ammentavat tietoa? Kilpailu työntekijöistä tulee vain kiristymään, ja mainontanakin levitetty työntekijätarina, yritystoiminnan merkkipaalut tai henkilökunnan virkistyspäivä saa aikaan positiivista virettä. Toki orgaanisten LinkedIn-päivitysten pitäisi tukea haluttua mielikuvaa. 

Linkkari terävämmäksi. Tiina odottaa yhteydenottoasi. 

Tiina Räisänen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä