Inbound markkinointi

HANKI ENEMMÄN
NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

ALOITA TÄSTÄ!

Tuota asiakkaalle lisäarvoa ja kasvata kiitollisuuden velkaa

B2B -yritysten tekemä liiketoiminta on yleensä pitkäntähtäimen bisnestä. Investoinnin ovat kalliita ja ostoprosessit pitkiä. Olennaista on siis pystyä rakentamaan luottamusta tulevaan asiakkaaseen pitkällä tähtäimellä, jotta yhteistyösopimuksen on mahdollista syntyä. Perinteisen myyntityön lisäksi myös verkkosivut voidaan valjastaa luottamuksen rakentamiseen.

Rakenna luottamusta verkossa

  1. Ymmärrä asiakastasi.
  2. Unohda tuputtaminen ja suoramyynti.
  3. Keskity verkkosivuillasi asiakkaan näkökulmaan. Unohda ”Pyydä tarjous!” -mölinät.
  4. Tuota verkkosivuille lisäarvosisältöä, jonka ainoa tavoite on auttaa tulevaa asiakastasi.

 

 LATAA ILMAINEN SISÄLTÖ-OPAS B2B YRITYKSILLE!

 

Mitkä ihmeen lisäarvosisällöt?

Lisäarvosisältö tarkoittaa sisältöformaattia, jonka tavoitteena EI ole esitellä yrityksen toimintaa / organisaatiota / tuotteita / palveluita. Sen ainoa tarkoitus on auttaa asiakasta. Periaatteessa lisäarvosisältöön ladataan yrityksen avainasiantuntijuutta, niin paljon, ettei lukija voi olla kuin kiitollinen saamastaan veloituksettomasta avusta. Lisäarvosisällöt voivat olla oppaita, case-esimerkkejä, valmiita dokumenttipohjia tai työkirjoja.

 

Miten me se tehdään?

  1. Tutustumme unelma-asiakasprofiilin tai autamme luomaan sellaisen: Selvitetään mikä asiakastasi rassaa, riivaa tai raivostuttaa.
  2. Etsimme kysymykset, jotka kiinnostavat asiakastasi.
  3. Ideoimme miten voimme auttaa asiakastasi ongelmissaan? Etupainoisesti. Veloituksetta.
  4. Haastattelemme asiantuntijaasi aiheen tiimoilta. Pyrimme saamaan tarkan mahdollisen kuvauksen ratkaisusta, joka asiakastasi kiinnostaa.
  5. Haastattelu litteroidaan ja tallennetaan.
  6. Aineiston pohjalta kirjoitamme houkuttelevan lisäarvosisällön, jota usein kutsutaan oppaaksi. Editoimme myös lyhytvideoita haastattelusta, joita voidaan hyödyntää markkinoinnissa