Tuota asiakkaalle lisäarvoa ja kasvata kiitollisuudenvelkaa  

B2B-yritysten tekemä liiketoiminta on yleensä pitkäntähtäimen bisnestä. Investoinnit ovat kalliita ja ostoprosessit pitkiä. Olennaista on siis pystyä rakentamaan luottamusta tulevaan asiakkaaseen pitkällä tähtäimellä, jotta yhteistyösopimuksen on mahdollista syntyä. Perinteisen myyntityön lisäksi myös verkkosivut voidaan valjastaa luottamuksen rakentamiseen. 

Rakenna luottamusta, auta asiakasta  

1

Ymmärrä asiakastasi.

2

Unohda tuputtaminen ja suoramyynti.

3

Keskity verkkosivuillasi asiakkaan näkökulmaan. Unohda ”Pyydä tarjous!”-mölinät.

4

Tuota verkkosivuille lisäarvosisältöä, jonka ainoa tavoite on auttaa tulevaa asiakastasi.

Mitkä ihmeen lisäarvosisällöt?  

Lisäarvosisältö tarkoittaa sisältöformaattia, jonka tavoitteena EI ole esitellä yrityksen toimintaa / organisaatiota / tuotteita / palveluita. Sen ainoa tarkoitus on auttaa asiakasta. Periaatteessa lisäarvosisältöön ladataan yrityksen avainasiantuntijuutta, niin paljon, ettei lukija voi olla kuin kiitollinen saamastaan veloituksettomasta avusta. 

Lisäarvosisällöt voivat olla: 

  • oppaita  
  • webinaareja  
  • case-esimerkkejä  
  • valmiita dokumenttipohjia  
  • työkirjoja. 

Mikä lisäarvosisältö tukisi yrityksesi liiketoimintaa parhaiten?

Mietitään yhdessä toteutusta. Varaa Outin kalenterista juttutuokio. 

Outi Arontie

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä