VERKKOSIVUT OVAT OMA MEDIASI
Yrityksen verkkosivut ovat digimarkkinoinnin kotipesä, jonne ohjataan liikennettä ja jossa kävijöistä tehdään liidejä. Parhaimmillaan verkkosivut palvelevat olemassa olevia ja tulevia asiakkaitasi sekä sidosryhmiäsi 24/7, tarjoten heille tietoa ja houkutellen kohti yhteydenottoa. Verkkosivut tulisikin rakentaa siten, että ne auttavat ja informoivat tulevaa asiakasta koko ostoprosessin ajan. Verkkosivut viestivät yrityksesi brändistä myös muille sidosryhmille ja tuleville työntekijöille. Siksi tulisikin tarkkaan miettiä, millaisen ensivaikutelman haluat yrityksesi antavan.
Verkkosivut ovat oma mediasi – toisin kuin sosiaalinen media ja muut kanavat, vastaat sen sisällöstä ja olemassaolosta täysin itse. Sen sijaan, että luottaisit siihen, että somekanavissa näkyminen ja viestiminen riittää, tulisi sinun satsata oman mediasi kehittämiseen. Näin ollen diginäkyvyytesi ei ole pelkästään somejättien eikä algoritmien armoilla.
Takaamme verkkosivuillenne vähintään 5 vuoden elinkaaren
Reilu 25 vuotta verkkosivujen koodausta on opettanut meille sen, että pohjatöiden merkitys verkkosivujen rakentamisessa on kriittinen. Rakennammekin asiakkaillemme räätälöityjä verkkosivuja, joiden elinkaari on mahdollisimman pitkä. Meille tärkeää on se, että verkkosivuja voidaan ketterästi kehittää ja päivittää, kun tarpeet ja toiveet väistämättä muuttuvat.
Toteutamme verkkosivut aina WordPressin tuoreimmalla versiolla, asiakaskohtaisesti räätälöiden, jolloin ylläpito ja jatkokehittäminen on helppoa. Tämä toimintatapa mahdollistaa sen, ettei suuria uudistusprojekteja tarvitse tehdä vuosittain.
Rakentamiamme verkkosivuja
Miksi verkkosivuihin kannattaa investoida?
Kun verkkosivuja päätetään lähteä uusimaan, tulee ensin miettiä, MIKSI uudistusta tehdään. Mikä on verkkosivujen rooli ja tavoite? Onko verkkosivujen rooli toimia pelkästään sähköisenä esitteenä vai laajempana brändiä tukevana ja tunnetuksi tekevänä mediana? Vai esimerkiksi myynnin tukena liidien hankkimisessa? Kaikki nämä projektit ovat lähtökohtaisesti täysin erilaisia.
Sen sijaan, että keskitytään ensisijaisesti visuaalisen ilmeen miettimiseen, tulisikin pohtia mitä verkkosivujen avulla tulisi saada aikaiseksi, jotta investointiin oltaisiin tyytyväisiä.
Verkkosivujen tavoitteita
- Antaa loistava ensivaikutelma yrityksestänne
- Jakaa informaatiota asiakkaiden ostopäätöksen tueksi
- Tarjota ketterästi asiantuntija-apua, esimerkiksi chatin muodossa
- Kasvattaa yrityksenne tunnettuutta
- Auttaa olemassa olevia asiakkaita käyttämään tuotetta/palveluanne paremmin
- Mahdollistaa ketterä osto-/tilausprosessi
- Kasvattaa myyntiä
- Parantaa asiakaskokemusta
Verkkoasema tarjosi meille käyttäjäystävällisen julkaisujärjestelmän, jonka avulla saimme luotua meidän näköisen sivuston kustannustehokkaasti. Sivustouudistus sujui vaivattomasti ja projekti toteutui aikataulussa. Yhteistyö Verkkoaseman kanssa jatkuu digitaalisen markkinoinnin saralla.
Hilkka Haapakoski, Proventia Emission Control Oy
Hinnoittelu
Aina tarpeisiisi sopiva hinta, joka sopii budjettiin.
Basic | Plus | Custom | |
---|---|---|---|
Kickoff ja esikysely | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Verkkosivuprojektin määrittely-workshop | 1 | 1-2 | 2+ |
Rakenne-, navigaatio- ja UX-suunnittelu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Rautalankamallit | 1-4 | 4-8 | 8+ |
Visuaalinen suunnittelu rautalankamallien pohjalta | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Tekninen toteutus ja julkaisu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Testaus | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Käyttökoulutus | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Projekti- ja katselmointipalaverit | 1-3 | 3-5 | 5+ |
Pääkuvien valinta | ◯ | ⬤ | ⬤ |
Tuki kieliversioille | ◯ | ⬤ | ⬤ |
Avainsana-analyysi | ◯ | ◯ | ⬤ |
Sisältösuunnitelma ja sisällöntuotanto | ◯ | ◯ | ⬤ |
Sisällönsyöttö ja stilisointi, sisältöjen tuonti vanhoilta sivuilta | ◯ | ◯ | ⬤ |
Testiympäristö | ◯ | ◯ | |
Verkkokauppa | ◯ | ⬤ | |
Kustannus | alkaen 7000 € | alkaen 12000 € | kysy tarjous |
Optiot
Verkkosivuprojektia on mahdollista laajentaa tarpeen mukaan erilaisilla lisäpalveluillamme. Näin voitte rakentaa juuri omiin tarpeisiinne sopivan kokonaisuuden.
- Analytiikan käyttöönotto ja tavoiteseuranta
- Unelma-asiakkaan määrittely
- Työnantajamielikuvan määrittely
- Avainsana-analyysi
- Laskeutumissivun sisältöjä haastattelun avulla (2 kpl)
- Laskeutumissivun sisältöjä raakatekstin avulla (4 kpl)
- Referenssitarina
- Työntekijätarina
Hinta 1 390 €/kpl
Erillisen tarjouksen perusteella
- Valokuvaus
- Videotuotanto
Verkkosivuista näyteikkuna vai myyntiä pönkittävä liidigeneraattori?
Verkkosivujen uudistaminen tulee ajankohtaiseksi aina muutaman vuoden välein. Mikäli verkkosivuille on asetettu tavoitteita, kuten esimerkiksi myynnin tukeminen, tulisi uudistustyö tehdä huolella. Keskustele tuotantojohtajamme Jonin kanssa siitä, miten juuri sinun tarpeisiisi sopiva verkkosivuprojekti tulisi toteuttaa.
Saat ideoita, näkemystä ja kustannusarvion veloituksetta. Jutellaan pian!
UUDISTAMIAMME VERKKOSIVUJA
Asiakaslähtöinen ja yhtenäinen verkkosivusto
Verkkosivujen uusi aikakausi
Fibox – Lisäkädet verkkosivuston tekniseen ylläpitoon
Katso asiantuntijavideomme
Miten onnistut verkkosivu-uudistuksessa?
Usein kysyttyä
Kuinka paljon verkkosivut maksavat?
Verkkosivujen hintaan vaikuttaa moni tekijä. Esimerkiksi: suunnitellaanko ulkoasu uusiksi, rakennetaanko verkkosivut räätälöidysti vai valmisteemoilla, kuinka paljon sivuja verkkosivustolla on, tarvitaanko integraatioita muihin järjestelmiin, tuotetaanko verkkosivuille uutta sisältöä, tarvitaanko uusia valokuvia? Eli verkkosivujen hintaan vaikuttaa merkittävästi asiakkaan lähtötilanne, tarpeet ja toiveet. B2B-yritysten verkkosivujen uudistaminen kustantaa tyypillisesti 8 000 eurosta 20 000 euroon. Tarkan kustannusarviot saat, kun kerrot tarpeesi meille.
Miten kauan uudistus kestää?
Verkkosivu-uudistus kestää tyypillisesti kolme kuukautta. Tähän kokonaisuuteen sisältyy workshop sekä konseptointi, jossa kirkastetaan syyt, miksi verkkosivu-uudistus tehdään ja millaisia tavoitteita sille asetetaan. Sen jälkeen on vuorossa suunnitteluvaihe, jonka lopputulos viedään tekniseen tuotantoon. Kun verkkosivut on rakennettu WordPressiin, päästään syöttämään teksti- ja kuvasisältöjä paikoilleen. Tämän jälkeen vuorossa on testaus- ja julkaisuvaiheen toimenpiteet.
Paljonko verkkosivuprojekti vie aikaa asiakkaalta?
Verkkosivuprojektin käynnistämisvaiheeseen tulee varata aikaa. Tavoitteena on kirkastaa yhteinen näkemys siitä mitä uusilta verkkosivuilta toivotaan ja vaaditaan. Yhteiset workshopit ja suunnitelmien hyväksyminen vie asiakkaan vastuuhenkilöltä noin yhden työpäivän verran. Mikäli verkkosivujen sisällöntuotanto on asiakkaan vastuulla, siihen kannattaa varata runsaasti aikaa. Kahdenkymmenen vuoden kokemuksen myötä voimme todeta, että tyypillisin syy verkkosivuprojektin myöhästymiseen on se, että sivujen sisällöt eivät ole valmiita. 😊 Verkkosivujen julkaisun jälkeen on hyvä varata aikaa myös markkinointitoimenpiteisiin.
Miten verkkosivuille saa lisää elinikää ja välttää vuosittaiset uudistusprojektit?
Verkkosivujen tekniikka kannattaa rakentaa räätälöidysti eli niin, että verkkosivuja voi ketterästi päivittää ja kehittää myös tulevaisuudessa. Kokemuksemme mukaan esimerkiksi edulliset valmisteemaratkaisut taipuvat huonosti uusien tarpeiden mukaan muokattaviksi. Verkkosivujen tekniikkaa tulisi myös huoltaa eli pitää huoli siitä, että kaikki järjestelmän ja lisäosien päivitykset ovat ajan tasalla. Hakukoneet muuttavat jatkuvasti algoritmejään, esimerkiksi nopeusoptimoinnin vaatimusten suhteen, joten myös verkkosivujen ”konepellin alla” täytyisi tehdä korjaavia päivityksiä, jotta Googlen huomiota ei menetetä. Verkkosivujen sisältöjä tulisi päivittää ja kehittää, jotta verkkosivut olisivat elinvoimaiset myös asiakkaan silmissä vuosienkin jälkeen.
Näin me sen teemme
LAADUKAS toteutus mahdollistaa tulevaisuudessa KETTERÄN kehittämisen.
Projektin aikataulu oli todella kiireellinen, koska haluttiin olla myyntikunnossa, kun sesonki alkaa. Jyrkille kiitos projektin vetämisestä. Yhteistyötä Verkkoaseman kanssa ollaan tehty hymy huulessa ja Verkkiksellä ollaan kyllä ammattilaisia. Nyt kun sivut on saatu liveen, niin kuukausittainen kehittäminen jatkuu yhdessä Verkkiksen kanssa.
Jesse Nieminen, Kera Group Oy
Palvelevat verkkosivut
Kun liiketoiminnan strategia ja yrityksen ja asiakkaan tarpeet ovat pohjana sivuston suunnittelulle, konepellin alla kaikki on kohdallaan, ja toimintatapa ja palvelukuvaukset ovat erottuvasti viestittynä, lopputuloksena on toimivat, liiketoimintaa eteenpäin vievät ja aikaa kestävät verkkosivut.
Miksi Verkkoasema
- Laadukas tekninen toteutus – suorituskyky ja tekninen hakukoneoptimointi
- Käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyys – loppukävijöitä eli potentiaalisia asiakkaita yhteydenottoon kutsuva malli liidien
generointiin ja ohjaukseen jälleenmyyjille - Visuaalisesti moderni ja kilpailijoista erottautuva ulkoasu
- Toteutus mahdollistaa tulevaisuudessa ketterän kehittämisen
- Loppukävijöitä yhteydenottoihin ohjaavat
kehotteet (”call to action”)
Kokenut WordPress-tiimimme
Projektipäällikkö
Joni Norring
Verkkoaseman teknisen tiimin vetäjä, 8 vuoden kokemus web-projekteista
Tekninen toteutus
Milla Sitomaniemi
WP-devaaja + Support, 16 vuoden kokemus verkkosivukehityksestä
Visuaalinen suunnittelu
Essi Virtanen
AD, 15 vuoden kokemus visuaalisesta suunnittelusta
Testaus
Asko Korhonen
Asiantuntija, tekninen tuotanto
Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä