Blogi

11.4.2018

Digitaalinen keskustelu

Digitaalisella keskustelulla tarjoitetaan verkossa tapahtuvaa vuoropuhelua asiakkaan kanssa. Parhaimmillaan tämä vuoropuhelu säästää resursseja ja johtaa kauppaan. Tästä syystä on hyvä pohtia, kuinka digitaalinen vuoropuhelu käytännössä tapahtuu esimerkiksi verkkopalvelussanne.

Miten teillä käydään digitaalinen keskustelu?

Digitaalinen keskustelu on mahdollista toteuttaa joko asiakasta ohjaavasti tai passiivisesti. Tarjoa keskusteluyhteyttä verkkopalvelussa monipuolisesti ja anna asiakkaasi päättää, mikä sopii hänelle parhaiten. Muista myös tarjota verkkopalvelussasi kattavasti informaatiota. Älä panttaa sisältöjä, hintoja tai esitteitä, jotka voisivat vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen!

Call-to-action

  1. Chat -palvelut antavat tukea myönteiseen asiakaskokemukseen.
  2. Yhteydenotto verkkopalvelun lomakkeen kautta on suoraviivainen keskustelunaloitus. Muista tällöin kontaktoida asiakas mahdollisimman pian, jotta positiivinen vire säilyy.
  3. Asiakasta voidaan myös näiden suoraviivaisimpien tapojen lisäksi aktiivisesti johdatella eri sisältöjen avulla kohti yhteydenottomahdollisuuksia. Tätä johdattelua ja sen tavoitetta kutsumme call-to-actioniksi. Hyviä johdattelutapoja ovat asiakasta kiinnostavat ladattavat sisällöt, joiden avulla saadaan asiakkaalta sähköpostiosoite keskusteluyhteyden avaamista varten.

Markkinointiautomaatio apuna

Markkinointiautomaation avulla asiakasta voidaan palvella entistä paremmin ostoprosessissa asiakastarpeeseen ja -profiiliin sopivalla viestinnällä. Markkinointiautomaation suurimpia etuja onkin mahdollisuus tunnistaa asiakas ja toteuttaa personoitua viestintää oikea-aikaisesti ja automatisoidusti.

Kiinnostuitko? Tutustu markkinoinnin automaation kolmikantaan sekä markkinoinnin automaatio -järjestelmän käyttöönottoon.

Lue lisää myös kevyestä markkinointiautomaatioratkaisustamme. Yhteistyökumppaninamme toimii Leadfeeder.

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digivalmennus DO2018 etävalmennus hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu Laskurit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut Saavutettavuus salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi social selling Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys