Blogi

29.4.2020

Mitä tarkoittaa sisältöstrategia?

Myyjät mukaan markkinointiin!

Olen käynyt viime viikkojen aikana kymmeniä keskusteluja yrittäjien ja markkinoijien kanssa siitä, miten nykyisessä maailmantilassa voidaan tehdä myyntiä ja uusasiakashankinta. Sellaiset termit kuin mm. sisältöstrategia, sisältömarkkinointi ja inbound ovat nousseet tiuhaan keskusteluissa esiin. Tällainen markkinoinnille tuttu terminologia saattaa kuitenkin tuntua myyjien vinkkelistä ylätason hötöltä – miten nämä edes liittyvät myyntityöhön?!

Tuloksellista markkinointia on mahdotonta tehdä ilman myyjien keräämää arvokasta tietoa. Aktiivisesti myyntityötä tekevät tuntevat parhaiten asiakkaat ja heillä on arvokasta tietoa siitä millaista tietoa asiakkaat janoavat ostoprosessiinsa. Näin ollen sisällön suunnittelu eli sisältöstrategian tekemisen tulisi koskea markkinoijia sekä myyjiä!

1. Myyjät tuntevat asiakkaan maailmankuvan parhaiten. Myyntikeskustelujen aikana asiakkaiden toiveet, pelot ja haasteet nousevat esille. Myyjän työhönhän kuuluu kuuntelu, ymmärtäminen ja oikeanlaisten ratkaisujen tarjoaminen.
2. Myyjät tuntevat asiakkaiden ostoprosessin. He tietävät millaista informaatiota jokaiselle päättäjälle/vaikuttajalle tulee tarjota, ostoprosessin eri vaiheissa.

Tuloksellinen digimarkkinointi tarvitsee kiinnostavaa ja vaikuttavaa sisältöä!

Iloista vappua ystävät!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digivalmennus DO2018 etävalmennus hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu Laskurit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut Saavutettavuus salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi social selling Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys