Blogi

29.7.2016

Verkkoaseman Google Ads Pro

Google Ads –työkalu kehittyy valtavasti ja siksi haluamme tarjota asiakkaillemme myös uudet ominaisuudet aktiiviseen käyttöön Verkkoasema Google Ads Pro –palveluna. Verkkoasemalla mainontaa tekevät Googlen sertifioimat ammattilaiset, jotka ratsastavat Googlen aallonharjalla.

Verkkoaseman Google Ads Pro voi sisältää seuraavia ominaisuuksia:

Yritys-leadien keräämisen verkkosivustolta analytiikkatyökalun avulla:

Google Ads –mainonnan aikana verkkosivustosi kävijämäärä nousee ja uudet potentiaaliset asiakkaat päätyvät verkkosivustollenne. Tällöin on tärkeää hyödyntää kaikki saatavilla oleva asiakastieto. Ilmainen Google Analytics ei tunnista sivustollasi vierailevia organisaatioita, joten Verkkoasema tarjoaa yhteistyökumppanihintaan Leadfeeder-työkalun, joka tarjoaa puuttuvan analytiikkatiedon. Kampanjaseurannan aikana raportoimme teille, mitkä organisaatiot vierailivat sivustollanne ja mistä tuotteistanne ja palveluistanne he olivat kiinnostuneita. Leadien aktiivinen kerääminen antaa materiaalia myyntiinne ja tuo tarvittavaa lisätietoa verkkosivustonne kävijöistä kampanjan aikana.

Verkkoaseman Google Ads Pro-palvelussa:

  • luomme teille tilin Leadfeeder-työkaluun
  • toimitamme teille Google Ads -raportoinnin yhteydessä tiedon sivustollanne vierailleista organisaatioista

Google my Business –palvelun integrointi Google Adsiin

Google My Business on Googlen ilmainen palvelu, joka auttaa asiakkaitasi mm. löytämään yrityksesi, yhteystietosi sekä aukioloaikasi verkosta. Google Ads voi käyttää Google My Business –tiliäsi yritysosoitteidesi hallintaan. Tilien integroiminen antaa sinulle mahdollisuuden nostaa mainokseesi useampia sijainteja ja sijaintitietosi päivittyvät kampanjaasi automaattisesti päivittäessäsi tiedot Google My Businessiin.

Verkkoaseman Google Ads Pro-palvelussa:

  • luomme yrityksellesi Google My Business –tilin
  • annamme teille käyttöoikeudet tiliin, jotta pääsette päivittämään tiliänne
  • integroimme tilin Google Ads –kampanjaanne sekä muihin käytössänne oleviin Google-tuotteisiin

Google+ -tilin hyödyntämisen Google Ads-markkinoinnissa:

Google+ on Googlen ilmainen sosiaalinen media. Google+ -tilin luonti kannattaa jo siksi, että Google laajentaa orgaanisia hakutulosta Google+ -yritystilillesi syöttämien tietojen mukaisesti. Saat näkyville yrityksen logon, kuvamateriaalia, aukioloajat sekä asiakkaidesi arvosteluja.

Mikäli käytössäsi on myös Google My Business –tili, nousee hakutuloksiin toimipisteesi karttanäkymä sekä puhelinnumero ja osoite. Samoja tietoja voit hyödyntää myös Google Ads -mainonnassa mainoslaajennuksina sekä +1 -panikkeena.

Verkkoaseman Google Ads Pro-palvelussa:

  • luomme yrityksellesi Google+ -tilin
  • lisäämme tilillenne yrityksen perustiedot ja kuvamateriaalia
  • annamme teille käyttöoikeudet tiliin, jotta pääsette päivittämään tiliänne
  • integroimme tilin Google Ads –kampanjaanne sekä muihin käytössänne oleviin Google-tuotteisiin

Google Analyticsin integrointi Google Adsiin ja analytiikkaseuranta:

Google Analytics on Googlen ilmainen analytiikkaohjelma, joka auttaa sinua seuraamaan verkkosivustosi kävijöitä. Google Ads kertoo sinulle, montako kertaa mainoksesi näytettiin ja kuinka moni sitä klikkasi sekä klikkihinnat. Nähdäksesi, mitä tapahtui mainoksen klikkaamisen jälkeen verkkosivustollasi, Google Ads -tilisi on integroitava Google Analytics –tilisi kanssa.

Google Analytics auttaa meitä tehostamaan Google Ads-kampanjaasi edelleen, sillä ohjaamme budjettisi tehokkaimmin myyntiä ja yhteydenottoja tuottaviin avainsanoihisi ja minimoimme klikkaukset, jotka johtavat välittömiin poistumisiin verkkosivustollasi.

Verkkoaseman Google Ads Pro-palvelussa:

  • luomme yrityksellesi Google Analytics –tilin
  • integroimme Google Analytics-tilinne Google Ads-tilinne kanssa
  • lisäämme Google Analytics-tilillenne sivuston ulkopuoliset liikenteen lähteet
  • luomme tilillenne tavoitteet, jotta teillä olisi helpompi seurata sivustonne konversiota
  • teemme Google Ads –seurannassanne katsauksen myös Google Analyticsin dataan
  • optimoimme Google Ads –tiliänne analytiikkatietojen pohjalta

Google Adsin konversio-optimointityökalun käyttöönotto:

Google Adsin konversioseuranta on tilissäsi oleva ilmainen työkalu, joka auttaa mittaamaan, kuinka hyvin mainoksesi tavoittavat potentiaalisia asiakkaita (henkilöitä, jotka ottavat yhteyttä yritykseesi puhelimitse tai verkkopalvelussasi, ostavat verkon kautta, lataavat sovelluksia, jättävät yhteystietonsa tai muutoin täyttävät asettamasi tavoitteet).

Google Adsin konversio-optimointityökalu on Ads-ominaisuus, joka ennustaa, mitkä klikkaukset ovat arvokkaita ja hallitsee hintatarjouksiasi, jotta saisit mahdollisimman monta tuottavaa klikkausta. Työkalun avulla tehostat potentiaalisten asiakkaiden tavoittamista verkossa, ohjaat Google Ads-budjettisi potentiaalisimpiin asiakkaisiin sekä minimoit turhat klikkaukset kampanjastasi. ominaisuuden käyttöönotto vaatii konversioseurannan käyttöönoton.

Verkkoaseman Google Ads Pro-palvelussa:

  • kytkemme Google Ads-tilisi Google Analytics-tiliisi
  • otamme käyttöön Googlen Tag Manager-työkalun
  • käynnistämme konversioseurannan Google Ads –tililläsi
  • seuraamme konversio-optimointityökalun käyttöönoton onnistumisen
  • asetamme hankintakohtaiset hintatavoitteet kampanjallesi

Mikäli haluat lisätietoa Verkkoaseman Google Ads-pro –kampanjamuodoista, haluat laajentaa kampanjaasi Pro-ominaisuuksilla tai olet kiinnostunut käynnistämään Google Ads-kampanjasi Verkkoaseman avustuksella, ota yhteyttä diginikkareihimme!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digivalmennus DO2018 etävalmennus hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu Laskurit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut Saavutettavuus salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi social selling Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys