12.05.2020

5 huomiota B2B-myynnistä

B2B-myynti ja -markkinointi mielletään usein rakettitieteeksi, johon vaaditaan erillinen tohtorintutkinto, vaikka B2C-maailmaan olisikin kosketuspintaa.

Viestintä onkin useimmiten jäykkää ”firman miesten” puhetta, joka ei yleensä kerro mitään varsinaisesta tuotteesta. Ostopäätöksen tekee kuitenkin aina ihminen, joten kuluttajapuolen selkeät sävelet toimivat yrityspuolellakin!

Näillä viidellä vinkillä selkeytät viestiäsi ja erotut kapulakielisistä B2B-yrityksistä eduksesi!

1. Viesti hyöty edellä! Miksi asiakas ostaisi juuri sinun ”kokonaisvaltaisen” palvelusi muiden seasta? Älä kuitenkaan sorru erinomaisuudessa paistatteluun, vaan kerro tuotteesi aito hyöty muihin verrattuna!

2. Kerro palveluistasi niin, että kaikki ymmärtävät. Vaikka upean monimutkainen tuotteesi ratkaisee kaikki asiakkaan ongelmat, kerro siitä niin, että asiakkaasi ymmärtää ostaa sen!

3. Anna selkeä hinta! Kerro selkeästi, mitä asiakas rahallaan saa! Älä jätä epäselväksi, mitä kokonaisuuteen kuuluu, jottei jälkeenpäin tule kiusallisia kahnauksia lopullisista euromääristä.

4. Tee palveluidesi kokonaisuudesta selkeä. Mitä kaikkea saan näillä tuhannella eurolla, jotka teille annan? Joudunko maksamaan lisää jostain? Entä jos haluan sopimuksen ulkopuolisia töitä? Tee sisältölistaus vaikka ranskalaisin viivoin!

5. Anna palvelullesi takuu! Liidit ja kaupat tulevat harvoin tarjottimella heti kun palvelukokonaisuus on polkaistu käyntiin. Taklaa suurin este ostolle antamalla takuu palvelullesi! ”Jos x ajankohtaan mennessä ei tule tulosta, saat y asian korvaukseksi!”

veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Mikä on B2B-myyjän tärkein tehtävä?

Mihin B2B-myyjän kannattaa käyttää aikansa? | Vieraana Kimmo Heikkilä

Tarvitseeko myyjällä olla supervoimia tehdäkseen tulosta, vai selviääkö ilman? Entä mitkä ovat ne lähtökohdat, jotka jokaisen myyjän tulee huomioida? Se selviää Ihan Diginä -sarjan toisessa jaksossa, jossa vieraana on Kimmo Heikkilä Bitfactorilta. Jaksossa pohditaan mihin B2B myyjien tulisi käyttää aikansa, ja mitä myyjän tulee ottaa huomioon työssään. Luvassa myös vinkkejä… Lue lisää

Oikeat toimitusjohtajat eivät ole Googlessa | Vieraana Sami Heikkilä

Ensimmäisessä Ihan Diginä jaksossa puhutaan siitä, missä kanavissa B2B-asiakkaita kannattaa lähteä tavoittelemaan. Videolla mukana Nordean aluejohtaja Sami Heikkilä, jonka kanssa pallotellaan ajatuksia B2B-myynnistä ja sen eroista kuluttajamyynnin kanssa. Keskustelussa käydään läpi myös sitä, millaisia ominaisuuksia hyviltä myyjiltä odotetaan

Konsultin kurmotettavana!

Mitä tapahtuu kun konsultti käy toisen konsultin konsultoitavana? Tapahtuu herääminen siihen, että omakaan sisältö ja asiantuntijuus ei ole aina täydellistä, vaan tasonnoston voi tehdä itsellekin! Inbound-markkinonnissa myynnin jääminen sivurooliin on tavallinen vaiva, sillä useimmiten keskitytään liikaa oman asiantuntijuuden jakamiseen ja asiakkaan ongelmien esiinnostamiseen ja unohdetaan se pääasia, millä ongelmat ratkaistaisiin!… Lue lisää

Miten eroat pölynimurikauppiaasta?

Asiakas on käynyt verkkosivuilla ja jättänyt sinne itsestään jäljen. Sinä soitat heti perään ja myyt. Kuulostaako tutulta? Moni ei ole lähtökohtaisesti ostohousut jalassa, vaan tulevia asiakkaita täytyy hieman lämmitellä. Mieti hetki seuraavia kysymyksiä: Löytävätkö asiakkaat verkkosivuillesi? Miten alat rakentamaan luottamusta asiakkaaseen, jotta hän kiinnostuu tuotteestasi? Ahdisteletko asiakastasi heti kun hän… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit