Lujateko – valtakunnallinen näkyvyys uudelle tasolle

Yhteistyömme Lujateon kanssa alkoi kesällä 2021, kun Lasacon osti Lujateon ja yrityksessä tarvittiin uutta draivia markkinointiin. Toteutimme aluksi Lujateolle verkkosivu-uudistuksen, jonka jälkeen yhteistyömme jatkui markkinoinnin MIT-palvelun muodossa. 

Kun paikallinen yritys haluaa suuremmille markkinoille, tarvitaan ennen kaikkea näkyvyyttä. Lujateon kohdalla ensimmäinen askel oli verkkosivujen uudistaminen.

– Halusimme lähteä rakentamaan valtakunnallista brändiä. Suurimpana tavoitteena oli kasvattaa Lujateon tunnettuutta laajemmin Suomessa, toimitusjohtaja Jarkko Lasanen sanoo.

Toteutimme Lujateon modulaarisen verkkosivuston WordPressillä. Modulaarisuuden ansiosta sisällöntuotanto sivuille on joustavaa ja sisällön päivittäjä voi luoda helposti erinäköisiä sivuja. Lopputuloksena syntyi helposti silmäiltävä verkkosivu, mikä parantaa hakukonenäkyvyyttä ja liidien keräämistä. 

Tutustu Lujateon sivuihin täällä.

Halusimme lähteä rakentamaan valtakunnallista brändiä. Suurimpana tavoitteena oli kasvattaa Lujateon tunnettuutta laajemmin Suomessa.”

Jarkko Lasanen / Lujateko

Maksullista ja orgaanista näkyvyyttä

Digimarkkinoinnissa Lujateko lähti lähes nollasta. Otimme alkajaisiksi käyttöön Lujateon somekanavat ja aloitimme säännöllisten postausten sekä somemarkkinoinnin tekemisen. Maksullisen markkinoinnin ohessa lähdimme kasvattamaan määrätietoisesti myös Lujateon orgaanista näkyvyyttä. Olemme tehneet verkkosivuille uutta sisältöä ja muokanneet olemassa olevaa sisältöä hakukoneystävälliseksi. 

– Emme pysty vielä vertaamaan prosentteja mihinkään, mutta jos mittarina käyttää yhteydenottojen määrää, tulokset ovat parantuneet merkittävästi. Tunnettuus on siis selvästi parantunut, Lasanen sanoo.

Oma markkinointitiimi käyttöön

Lasaselle toimintatapamme ja markkinoinnin ulkoistamisen MIT-malli ovat sopineet hyvin. Lujateko on saanut meiltä käyttöönsä oman tiimin, jossa on kasvupäällikkö, digisuunnittelija sekä sisällöntuottaja. Verkkosivu-uudistuksen aikana tiimi koostui teknisen puolen osaajista. 

– Yhteydenpito tiimin kanssa on tiivistä ja saamme vastauksen kysymyksiimme nopeasti. Tiimi auttaa kiireisiä asiantuntijoitamme pysymään aikataulussa, Lasanen sanoo.

Muun yhteydenpidon lisäksi MIT-malliimme kuuluvat kahden viikon välein pidettävät tilannepalaverit, joissa esittelemme asiakkaalle tehdyt toimenpiteet ja annamme ehdotuksia tulevista. Säännöllinen rytmi auttaa molempia osapuolia etenemään tehtävissään.

– Tilannepalaverimalli toimii hyvin. Tiedän jatkuvasti missä mennään ja pystyn vaikuttamaan tekemiseen. Meidän kannaltamme myös se on tietysti hyvä asia, että tiimissä on monenlaista asiantuntemusta, Lasanen sanoo. 

”Yhteydenpito tiimin kanssa on tiivistä ja saamme vastauksen kysymyksiimme nopeasti.”

Jarkko Lasanen / Lujateko

Toimialatuntemus tärkeää

Suurimpana haasteena markkinoinnin ulkoistamisessa Lasanen kokee yhteistyökumppanin toimialatuntemuksen. Kun yrityksen toimiala on spesiaali kuten Lujateolla, on tärkeää, että kumppani ymmärtää sen perin pohjin. 

– Tähän menee luonnollisesti aikaa, mutta koen, että Verkkoasemalla on otettu tämä asia tosissaan. Autamme toisiamme puolin ja toisin eteenpäin. 

Yhteistyöstä saadut hyödyt:

  • yrityksellä on koko Verkkoaseman osaaminen käytössään
  • sekä maksullinen että orgaaninen näkyvyys on parantunut merkittävästi ja yritys tunnetaan nyt valtakunnallisesti
  • yhteydenottojen määrä lähtenyt hyvään kasvuun

LUJATEKO

  • Lujateko toimittaa metalliovia ja -ikkunoita, sekä lasisia julkisivukokonaisuuksia kaikkialle Suomeen.
  • Toimipaikka: Oulu, mutta asiakkaat sijaitsevat koko Suomen alueella.
  • Toiminta-alue: valtakunnallinen
  • www.lujateko.fi

Jos mittarina käyttää yhteydenottojen määrää, tulokset ovat parantuneet merkittävästi. Tunnettuus on siis selvästi parantunut, Lasanen sanoo.

Jarkko Lasanen
Lujateko

Vastaavia toteutuksia