85 % PÄÄTTÄJISTÄ
KÄYTTÄÄ SOMEA HANKINTAPÄÄTÖKSISSÄÄN.
SOMEMAINONTA AUTTAA YRITYSTÄSI NÄKYMÄÄN!

ALOITA TÄSTÄ!

Somemainonta auttaa yritystäsi näkymään!

Miksi B2B-yrityksen tulisi olla somessa?

Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja huomio on hajaantunut nykyisen informaatiotulvan keskellä. Ei ole enää yhtä ylivoimasta kanavaa, jonka avulla tavoittaisi kaikki mahdolliset asiakkaat. Suomessa sosiaalisen median käyttämisen kulttuuri on vahva ja eri sosiaalisen median kanavia oikein hyödyntämällä voidaan tavoittaa tehokkaasti yritystä kiinnostavat kohderyhmät. Myös B2B-yritysten tulisi hyödyntää somea, sillä 85 % päätöksentekijöistä käyttää tavalla tai toisella sosiaalisen median sisältöjä hankintapäätöksissään.

 

Hyödyt

  1. Unohda lehtimainosten hinnat. Somessa näytään edullisesti.
  2. Tavoita juuri oikeat ihmiset. Some tarjoaa erinomaiset kohdentamismahdollisuudet.
  3. Some ei ole vain selfieitä varten. Päätöksentekijöitä kiinnostava ja tarkkaan kohdennettu markkinointiviesti tuo yrityksen verkkosivuille juuri oikeanlaista yleisöä.

 

Somemainonta vaatii suunnittelua ja pitkäjänteistä toteuttamista

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube – vaihtoehtoja on runsaasti, mistä tietää mikä niistä on se oikea? Entäpä sisältö ja tyylilaji? Jokaisella kanavalla on oma formaattinsa, joten viesti täytyy räätälöidä kanavaan sopivaksi. Miten valitaan viestin lähetyksen ajankohta, kuinka useasti päivitetään, entäpä kuka vastaa saatuun palautteeseen valitussa kanavassa? Tavoitteet somessa (ja sen eri kanavissa) voivat vaihdella yrityksissä hyvinkin paljon. Bränditietoisuuden kasvattaminen, liidien kerääminen ja rekrytointi ovat tyypillisimpiä asioita mitä yritykset havittelevat.

Voit yrityksen somemainonnan lisäksi kasvattaa myös omaa asiantuntijamainettasi sosiaalisessa mediassa. Eri somekanavat tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden nostaa omaa asiantuntijaprofiilia sekä kasvattaa luottamusta sinun ja tulevien asiakkaiden välillä.

 

Mitkä ovat B2B-yrityksen tärkeimmät kanavat?
Haluatko oppia tekemään itse?
DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!
Facebook-mainonta

MIKSI YRITYKSESI TULISI OLLA FACEBOOKISSA?

72 % suomalaisista käyttää Facebookia ja heistä jopa 82 % käyttää sitä vähintään kerran päivässä. Potentiaali tavoittaa tulevat asiakkaasi Facebookissa onkin valtava! Erinomaisten kohdentamismahdollisuuksien ansiosta yrityksillä on mahdollisuus saada viestinsä näkymään oikeille ihmisille oikeaan aikaan. Erilaisia sisältöjä ja kohdennustapoja hyödyntämällä yrityksesi tunnettuus ja verkkosivujesi liikenteen määrä kasvavat sekä saat lisää liidejä myyntisuppiloosi kustannustehokkaasti.

Instagram-mainonta

KASVATA YRITYKSESI TUNNETTUUTTA JA PUHUTTELE ASIAKKAITASI INSTAGRAMISSA!

Instagram on ollut pitkään lähinnä B2C-yritysten hyödyntämä kanava. Myös B2B-yritykset pystyvät ottamaan Instagramista hyödyn irti mm. vahvistamalla yritys- ja työnantajabrändiään sekä lisäämällä tunnettuuttaan. Muuttamalla yrityksesi Instagram-profiilin yritystiliksi, saat käyttöösi Instagramin analytiikan sekä pystyt tekemään markkinointia suoraan Instagramista. Voit tehdä kohdennettua mainontaa myös Facebookin mainosten hallinta -työkalun avulla.

LinkedIn-mainonta

MIKSI MYÖS YRITYKSESI TULISI OLLA LINKEDINISSA?

LinkedIn on tunnettu henkilökeskeisenä kanavana, mutta toimii erinomaisesti myös B2B-yrityksillä liidien generointiin sekä potentiaalisten työntekijöiden tavoittamiseen. Yritysprofiilin, mainostilin ja LinkedIn Talent Solutionin avulla lisäät liidien määrää, kasvatat brändiäsi ja tavoitat potentiaalisia työntekijöitä. Kuten muissakin somekanavissa, sisällöllä on merkitystä. Pohdi tarkkaan, ketä haluat LinkedInissä puhutella ja mitkä ovat tavoitteesi.

ETÄVALMENNUS

SOSIAALINEN MEDIA HALTUUN

Käymme läpi somekanavia läpi erityisesti B2B-yritysten tarpeiden näkökulmasta: Mitkä kanavat kokemuksemme mukaan toimivat parhaiten? Millaisia erityispiirteitä ja algoritmeja näissä kanavissa tulisi huomioida. Millainen sisältö toimii parhaiten ja miten sitä tulisi tuottaa?

Ajankohta: 12.5. klo 9 – 11

Kesto: 2h

Tutustu valmennukseen ja ilmoittaudu mukaan!

Yksittäin ostettuna saat osallistumislinkin valitsemaasi valmennukseen ja sen tallenteen hintaan 89 €. Kaikki kerralla ostettuna, saat pääsyn kaikkiin 15 etävalmennukseen ja niiden tallenteisiin yhteishintaan 990 €.

Miten me se tehdään?

1

Somestrategiaamme sisältyy mm. tavoitteiden määrittely, kohderyhmien tunnistaminen, kilpailijoiden benchmarkkaus, kanavakohtaiset valinnat, kanavien roolit sekä mainonnan suunnittelu ja toteutus.

2

Sisältökalenteri. Reaaliaikainen kalenteri: Mitä viestitään? Missä? Kenelle? Milloin?

3

Käytännön työt: Kanavien luominen, mainostilien perustaminen, ensimmäisten kampanjoiden luominen.

4

Lisää näkyvyyttä ja lisää liidejä! Tulosten raportointi, jatkuva kehittäminen ja uusien kampanjoiden rakentaminen.

Vinkkejä somemainontaan!

Verkkiksen asiakkaat menestyvät

Referenssi Prove Expertise MIT-palvelu henkilöbrändin rakentamisen tukena
Saatiin yli 220% lisää kävijöitä verkkokauppaan orgaanisen liikenteen
ESKO JANATUINEN verkkokauppapäällikkö, Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus

DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!

Saat käyttöösi konseptin, jolla muutat markkinointisi kulusta investoinniksi.

Haluatko vapauttaa myyjiesi ajan liidien metsästämisestä ja kylmäsoittelusta olennaiseen? Anna myyntitiimillesi mahdollisuus käyttää koko kapasiteettinsa asiakkaiden kohtaamiseen ja siirrä liidien louhiminen digimarkkinoinnin tehtäväksi!

Mutta miten tämä voisi toimia juuri sinun bisneksessäsi?

Selvitä asia ja tilaa 45 minuutin yrityskohtainen asiantuntijanäkemys!

Valmistelemme näkemyksemme etukäteen ja saat materiaalin käyttöösi Teams-tapaamisen jälkeen. Näkemys on 100 % veloitukseton eikä sido sinua mihinkään. Arvo 790 €.

 

Aloita tästä!