fbpx Verkkosivut ja verkkokauppa oli myyntivalmiina sesongin alkaessa! - Verkkoasema

Verkkosivut ja verkkokauppa oli myyntivalmiina sesongin alkaessa!

Paras myyntisesonki lähestyy ja paniikki iskee. Kera Groupin verkkosivut ovat ripoteltuna levälleen toisistaan irrallisiksi kokonaisuuksiksi, joista edes yrityksen oma väki ei ota aina selvää, miten niitä käytetään ja ylläpidetään. Verkkosivurypäs oli käymässä kalliiksi niin myynnillisestä kuin hallinnollisestakin näkökulmasta. Yrityksessä herättiin siihen, että verkkosivut tulisi uudistaa ja vieläpä mahdollisimman pian, jotta sesonkimyynnit eivät jäisi saamatta. Kumppania ei tarvinnut edes etsiä tai pohtia, sillä Verkkiksen toimitusjohtaja Tiina oli oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

”Tarvitsimme verkkosivu-uudistusta ja taustalla oli uusien markkinointiteknologien käyttöönoton mahdollisuus, sekä suurempi hallinta sivuihin itsellemme.

Meillä ei kuitenkaan ollut kaikkea tarvittavaa osaamista itsellämme, joten oli tärkeää löytää kumppani mahdollistamaan tavoitteemme. Ei ollut itsestäänselvyys, että sellaista kumppania, joka toimisi ns. osana meidän omaa tiimiä, löytyisi. Oikeastaan emme sitä löytäneetkään, koska Verkkoasema ja Tiina löysi meidät, oikealla hetkellä.”

Jesse Nieminen, Digital Marketing Specialist, Kera Group Oy

 

Kera Groupin terassi- ja valokateratkaisuja tarjoava Keraplast-verkkosivun ongelmana oli se, että sivustot oli ripoteltu eri URL-osoitteisiin, eivätkä ne linkittyneet sujuvasti toisiinsa. Kokonaisuus oli loppukäyttäjän näkökulmasta epäjohdonmukainen ja ylläpitäjän näkökulmasta monimutkaiset käyttää. Kehitystyö söi paljon aikaa ja euroja, sekä asiakkaat eivät välttämättä löytäneet haluamaansa, joten sivusto päätettiin uudistaa kokonaan.

Verkkosivujen konseptoinnissa ja suunnittelussa päätettiin panostaa uusien sivujen käytettävyyteen. Verkkokaupan ja -sivuston visuaalinen ilme muodostui yhdessä asiakkaan kanssa ja tekninen toteutus tehtiin verkkosivun osalta WordPressillä ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Asiakas pidettiin tiiviisti mukana kehitystoiminnassa viikoittaisten statuspalavereiden kautta, joissa edistymistä seurattiin ja kehitysideat ja kommentit saatiin saman tien jatkotyöstöön.

”Projektin aikataulu oli todella kiireellinen, koska haluttiin olla myyntikunnossa, kun sesonki alkaa. Jyrkille kiitos projektin vetämisestä. Verkkosivut ja verkkokauppa oli myyntivalmiina sesongin alkaessa.”

 

Erityispiirteenä verkkokauppaan lisättiin omana lisäosanaan laskuri, jonka avulla verkkokaupan asiakas saa helposti valittua kaikki valokatteen rakentamiseen tarvittavat tuotteet yhdeltä sivulta suoraan ostoskoriin. Laskuri laskee kuinka paljon ruuveja, listaa, tiivistettä ja muita tuotteita esim. ”4m x 3m” -kokoinen valokate tarvitsee, ilman, että asiakas joutuu itse laskemaan tarvittavaa määrää. Lisäksi laskurin kautta voi samalla tilata vakiomittaisten katteiden leikkauksen haluamaansa mittaan suoraan valmistajalta. Laskuri on todettu sen verran toimivaksi, että sen toiminnallisuutta laajennetaan jatkossa Kera Groupin muihin tuotesivustoihin.

”Yhteistyötä Verkkoaseman kanssa ollaan tehty hymy huulessa ja Verkkiksellä ollaan kyllä ammattilaisia. Nyt kun sivut on saatu liveen, niin kuukausittainen kehittäminen jatkuu yhdessä Verkkiksen kanssa.

Verkkosivujen kehityksen lisäksi saamme tärkeää resurssia myös digimarkkinointiimme, johon tuleva yhteistyömme tulee osaltaan painottumaan.”